کد خبر : 20983
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
106 views

معاون راهداری اداره‌کل راهداری مازندران:

۵۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران ایمن شد

۵۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران ایمن شد
معاون راهداری اداره‌کل راهداری مازندران از ایمن‌سازی و اصلاح شیب شیروانی 510 کیلومتر از حاشیه راه‌های استان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ محسن محمدنژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فصل بهار عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه محورهای اصلی و نقاط پُرتصادف مازندران بطول ۵۱۰ کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

وی بر اهمیت ایمن‌سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تاکید و خاطرنشان کرد: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه ها برای رانندگان از جمله اقداماتی بوده که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر است.

محمدنژاد اضافه کرد: از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری مازندران ادامه داد: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

محمدنژاد گفت: اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره‌کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته در این مسیر گام های ارزنده ای بردارد.

محمدنژاد با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن‌سازی زودبازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.