کد خبر : 22856
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
112 views

طنین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس مازندران؛

۵۲۸ هزار دانش‌آموز مازندرانی روانه کلاس شدند

۵۲۸ هزار دانش‌آموز مازندرانی روانه کلاس شدند
همزمان با شروع سال تحصیلی ۵۲۸ هزار دانش‌آموز مازندرانی در مقاطع مختلف روانه کلاس درس شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ شور و شوق و شکوه دانش‌آموزان در روز اول مهر، با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی به اوج خود  می‌رسد تا آینده‌سازان ایران اسلامی با عزمی جزم، در سرفرازی میهن عزیزمان نقش خود را ایفا کنند.

صبح امروز یکشنبه یکم مهر همزمان با سراسر کشور در مازندران سال تحصیلی جدید با نواختن زنگ مهر در مدارس، آغاز شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی با شعار «برای ایران برای مدرسه» در دیار علویان باحضور استاندار مازندران؛ عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی؛شریعتی”نماینده مردم نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و جمعی از مسئولان استانی به‌صورت نمادین در مدرسه آیت‌الله جباری بهشهر و همچنین تمامی مدارس استان، همزمان با سراسر کشور، طنین‌انداز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت: از امروز ۵۲۸ هزار دانش‌آموز مازندرانی در مقاطع مختلف، در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

حسین کمالی تصریح کرد: آغاز بهار علم و دانش، شروع سفر در مسیر دانستن، اندیشیدن، نگریستن به دنیای اطراف و کنکاش در آن و سرآغازی برای مهرورزی دانش‌آموزان این آینده‌سازان ایران سرفراز است تا با الگو گرفتن از ارزش‌های مقدس اسلام، روحیه فداکاری، خوداتکایی، عزت و سربلندی در آنان پرورش یافته و در دستیابی به قله‌های موفقیت، نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

وی بیان کرد: بی‌تردید تقارنِ باشکوه آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه‌آفرینی مردان و زنان غیوری است که خود  شاگردان مکتب ایثار و شهادت بوده و برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی با رشادت، همت و فداکاری خویش از میهن عزیزمان دفاع کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه از مجموع دانش‌آموزان مازندرانی ۴۲ هزار نفر کلاس اولی و ۴۵ هزار نفر کلاس هفتمی هستند، افزود: ۳۴ هزار معلم و عوامل اجرایی کار تربیت و تدریس دانش‌آموزان را عهده‌دار هستند و از مجموع مدارس مازندران ۱۱ مدرسه ابتدایی دارای یک دانش‌آموز است که سال تحصیلی در این مدارس نیز شروع شده است.

کمالی از آماده‌سازی ۲۳ هزار کلاس درس مدارس استان در طرح شهید عجمیان با مشارکت گروه‌های جهادی و دانش‌آموزان و معلمان برای شاداب‌سازی و بهسازی فضا‌های آموزشی استان خبر داد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.