کد خبر : 23540
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
108 views

مدیرعامل آبفای کشور در مازندران:

تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه‌های آبی ساری/ ۷۰۰۰ روستای جدید در کشور آبرسانی می‌شود

تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه‌های آبی ساری/ ۷۰۰۰ روستای جدید در کشور آبرسانی می‌شود
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هفت هزار روستای جدید در قالب جهاد آبرسانی، از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تیتر شمال، هاشم امینی در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب عالیواک ساری، بازدید و بررسی طرح‌های آبرسانی را هدف سفر به مازندران اعلام کرد و گفت: یکی از پروژه‌های شروع شده از دولت سیزدهم جهاد آبرسانی با هدف تأمین آب پایدار برای روستاهای فاقد آب پایدار بود.

وی افزود: این طرح توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شروع شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، خاطرنشان کرد: مقرر شد هفت هزار روستای جدید برای آبرسانی در کشور به شش هزار روستایی که سه سال قبل آبرسانی شد، افزوده شود.

امینی، با بیان اینکه مقرر شد در قالب‌های مختلف تأمین اعتبار صورت گیرد تا به پروژه جهاد آبرسانی سرعت بخشیده شود؛ گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح، ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب ساری، عنوان کرد: خوشبختانه طرح‌های آبرسانی شهرستان ساری با سرعت خوبی در جریان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، با بیان اینکه مقرر شد در جهت تکمیل طرح آبرسانی به شهرهای ساری و میاندورود، اقداماتی را داشته باشیم و اعتباراتی را تخصیص دهیم؛ تصریح کرد: مقرر شد تا از ردیف تنش‌های آبی، اعتباراتی برای پروژه‌های آبرسانی در ساری در نظر گرفته شود.

امینی، تاکید کرد: در بخش فاضلاب که یکی از چالش‌ها و مطالبات جدی مردم شهر ساری است مقرر شد هم از از ظرفیت ماده ۵۶ و هم به جهت مشکلات و معضلاتی که در حوزه دفع فاضلاب به شیوه سنتی دارد از ردیف ملی با اولویت تخصیص نوار ساحلی استفاده کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، رصد و پایش منابع و مصارف آب در شهرها را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: پروژه‌های اولویت دار برای رفع تنش آبی در این شهرها ترسیم می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.