کد خبر : 4625
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۴
165 views

آتش در میانکاله مهار شد/وسعت حریق و خسارت وارده در دست بررسی

آتش در میانکاله مهار شد/وسعت حریق و خسارت وارده در دست بررسی

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از مهار آتش سوزی روز گذشته در جزیره میانکاله خبر داد و گفت: تاکنون هنوز وسعت حریق و میزان خسارت وارده، برآورد و اعلام نشده است. به گزارش تیتر شمال؛ طی روز گذشته، آتش دوباره به جان میانکاله افتاد، آتشی که عمدتا به دست عوامل انسانی و برای به ظاهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از مهار آتش سوزی روز گذشته در جزیره میانکاله خبر داد و گفت: تاکنون هنوز وسعت حریق و میزان خسارت وارده، برآورد و اعلام نشده است.


به گزارش تیتر شمال؛ طی روز گذشته، آتش دوباره به جان میانکاله افتاد، آتشی که عمدتا به دست عوامل انسانی و برای به ظاهر تسویه حساب‌های شخصی، هست‌ونیست جزیره را در پیش چشمانش، دود می‌کند.

متاسفانه سال‌ها است که این افراد، دیواری کوتاه‌تر از میانکاله برای بروز ندانم‌کاری‌ها پیدا نمی‌کنند و هر بار، زخمی کهنه به وسعت چندین هکتار را بر تن نیمه جان شبه جزیره، نقش می‌زنند.

طی سال‌جاری بیش از 40 فقره آتش‌سوزی با وسعتی بیش از چند صد هکتار توسط عوامل ناشناس صورت گرفته است و هر بار، این دل دوستداران طبیعت است که هر بار سنگین‌تر از قبل، به درد می‌آید.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در این باره به خبرنگار ما  می‌گوید: متاسفانه روز گذشته شاهد وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در جزیره اسماعیل سای میانکاله بودیم.

وی افزود: این آتش‌سوزی که حوالی ظهر آغاز شد، پس از ساعت‌ها تلاش در حوالی ساعت 22 خاموش شد و پس از ان نیز برای جلوگیری از تکرار حریق، محیط‌بانان تا صبح، محیط را تحت پایش قرار دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: تاکنون هنوز وسعت حریق و میزان خسارت وارده، برآورد و اعلام نشده است.

ابراهیمی کارنامی، ادامه داد: بنظر می‌رسد پای عوامل انسانی در این آتش سوزی در میان بوده است و نمی‌شود در خصوص عمدی یا سهوی بودن آن، قطعا نظری داد.

شبه‌جزیره میانکاله شبه‌جزیره‌ای در منتهی‌الیه جنوب‌شرقی دریای مازندران، در ۱۲ کیلومتری شمال شهر بهشهر قرار دارد. مساحت آن بیش از ۶۸ هزار هکتار و ارتفاعِ آن بینِ ۱۵ تا ۲۸ متر کمتر از سطحِ دریای آزاد است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.