کد خبر : 4479
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
119 views

احکام مجازات‌های جایگزین حبس باید به بازدارندگی از جرایم منجر شود

احکام مجازات‌های جایگزین حبس باید به بازدارندگی از جرایم منجر شود

نماینده ولی فقیه در مازندران رفتار با زندانیان باید جنبه سازندگی، اصلاح و بازدارندگی داشته باشد، گفت: احکام مجازات های جایگزین حبس باید به بازدارندگی از جرایم منجر شود. به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله محمدباقرمحمدی لائینی در دیدار با «غلامعلی محمدی» رئیس اداره کل زندان های کشور با بیان اینکه یکی از شاخصه های

نماینده ولی فقیه در مازندران رفتار با زندانیان باید جنبه سازندگی، اصلاح و بازدارندگی داشته باشد، گفت: احکام مجازات های جایگزین حبس باید به بازدارندگی از جرایم منجر شود.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله محمدباقرمحمدی لائینی در دیدار با «غلامعلی محمدی» رئیس اداره کل زندان های کشور با بیان اینکه یکی از شاخصه های حقوق بشری نوع رفتار حکومت با زندانیان است، اظهار کرد: بسیاری از مدعیان حقوق بشر با زندانیان بدترین نوع رفتار را دارند اما ما  بارأفت اسلامی با زندانیان رفتار می کنیم.

نماینده ولی فقیه درمازندران رفتار با زندانیان باید جنبه سازندگی، اصلاح و بازدارندگی داشته باشد، افزود: احکام  مجازات های جایگزین حبس باید به بازدارندگی از جرایم منجر شود.

وی با بیان اینکه نفس محبوس بودن و آزادی نداشتن خود نوعی عمل بازدارنده محسوب می شود، گفت: هدف ما در حبس اینکه کار فرهنگی روز زندانیان انجام دهیم تا به جایی اینکه بترسند متحول شوند.

محمدی لائینی بااشاره به اهمیت کارفرهنگی در حوزه زندان ها، افزود: تخصیص بودجه فرهنگی به زندان مهم و ضروری است.

وی ضمن تحسین عملکرد زندان ها در بخش تربیت حافظان قرآن کریم در بین زندانیان، گفت: استفاده از پابند الکترونیک سازندگی فرهنگی را همراه نخواهد داشت.

محمدی لائینی با بیان اینکه مقصود از زندانی کردن احیای زندانیان است، افزود: حضور زندانیان در مراسم های معنوی و نماز عبادی سیاسی جمعه و… با هدف سازندگی فرهنگی این قشر در دستور کار باشد.

نماینده ولی فقیه درمازندران  با تاکید براینکه صیانت از زندانیان مهم است، گفت:اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده های این قشر نیز مورد توجه باشد.

رئیس اداره کل زندان های کشور نیز با بیان اینکه ۱۰مرکز اعم از زندان، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه با هشت هزار و ۵۰۰نفر زندانی در این استان فعالیت داردف گفت:تلاش داریم با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و پابند الکترونیک میزان جمعیت کیفری مازندران کاهش یابد.

غلامعلی محمدی با بیان اینکه استان مازندران از استانهایی است که تراکم کیفری در این استان زیاد داریم، اظهار کرد: ۱۰مرکز اعم از زندان، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه با هشت هزار و ۵۰۰نفر زندانی در این استان فعالیت دارد.

رئیس اداره کل زندان های کشور با بیان اینکه افرادی که تحت تکفل قرار دارند جزو نیازمندترین اقشار جامعه هستند، افزود: می طلبد به گونه ای عمل شود تا این افراد به حیات طیبه خود دست یابند

محمدی با بیان اینکه در این استان اقدامات خوبی در زمینه اشتغال و کارآفرینی و حرفه آموزی صورت گرفته است، گفت: شرط لازم برای انجام این اقدامات اینکه فضای زندان را از حیث طبقه بندی تعدیل و برای کاهش جمعیت کیفری اقدام کنیم.

وی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری، استفاده از مجازات‌های جایگزین برای حبس است، افزود: بعضی از زندانیان واجد شرایط باید از محدوده زندان خارج و در منزل با سامانه‌های الکترونیکی نگهداری شوند.

محمدی با اشاره به اینکه ابزار و سامانه‌هایی نظیر پابندهای الکترونیکی همانند خارج از ایران در کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد تا زندانیان تحت محدوده مشخصی کنترل شوند تا نتوانند از محدوده خارج شوند، گفت:همچنین توجه به خانواده های زندانیان و تکریم این قشر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.