کد خبر : 4179
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۳۷
115 views

اولتیماتوم 10 روزه فرماندار نوشهر به متصرفان نظامی و دولتی در سواحل/دستگاه قضا در برخورد با متخلفان هیچ مماشاتی ندارد

اولتیماتوم 10 روزه فرماندار نوشهر به متصرفان نظامی و دولتی در سواحل/دستگاه قضا در برخورد با متخلفان هیچ مماشاتی ندارد

در جلسه آزاد سازی سواحل نوشهر ضمن اولتیماتوم 10 روزه فرماندار نوشهر به متصرفان برای تمکین قانون، دادستان این شهرستان نیز اعلام کرد که اگر در مهلت قانونی، متصرفان حریم 60 متری اقدام به عقب‌نشینی نکنند، قطعا با آنان برخورد قضایی خواهد شد. به گزارش تیتر شمال؛ سعید یزدانی فرماندار نوشهر در نشست آزادسازی سواحل

در جلسه آزاد سازی سواحل نوشهر ضمن اولتیماتوم 10 روزه فرماندار نوشهر به متصرفان برای تمکین قانون، دادستان این شهرستان نیز اعلام کرد که اگر در مهلت قانونی، متصرفان حریم 60 متری اقدام به عقب‌نشینی نکنند، قطعا با آنان برخورد قضایی خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سعید یزدانی فرماندار نوشهر در نشست آزادسازی سواحل این شهرستان با تاکید بر لزوم آزادسازی حریم 60 متر در سواحل نوشهر از سوی متصرفان، اظهار کرد: کوتاهی در اجرای دستورالعمل رئیس جمهوری نسبت به آزاد سازی حریم ساحلی  از سوی مراکز دولتی شهرستان، غیر قابل قبول است.

وی افزود: تمامی مراکز دولتی باید ظرف مدت 10 روز نسبت به آزاد سازی حریم ساحلی تصرف شده تا مرز مجاز 60 متر اقدام کنند.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه از طول حدود 48 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان، حدود 6 کیلومتر سواحل نوشهر  در اختیار مراکز نظامی، انتظامی، دولتی و نیز اشخاص قرار دارد؛ خاطرنشان کرد: بدون استثنا متصرفان این اراضی ملی باید طی مدت 10 روز عقب نشینی کنند تا راه دسترسی آسان برای عموم مردم برای استفاده از دریا در این منطقه فراهم شود.

یزدانی ادامه داد: مسئولان این مجموعه‌ها باید در مهلت قانونی عقب نشینی کنند و درصورت کوتاهی ستاد آزاد سازی حریم ساحلی شهرستان به طور مستقیم وارد عمل خواهد شد.

وی اعلام کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل ریاست محترم جمهوری و تاکید استاندار ، بازدیدهای میدانی با حضور مسئولان ادارات مرتبط از طول نوار ساحلی صورت گرفت که متاسفانه برخی از مراکز دولتی و نظامی با احداث بنا، دیوار، فنس کشی و حتی نصب تیر برق، حریم 60 متری را در اختیار خود قرار داده‌اند؛ که این رویه خلاف قانون است.

محمدرضا ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی نوشهر نیز در این نشست گفت:  دستگاه قضائی با متصرفان حریم 60 متری دریای خزر محدوده شهرستان نوشهر درصورت هرگونه تعلل هیچگونه مماشاتی ندارد.

وی افزود: تعداد زیادی از پرونده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی متصرف حریم 60 متری ساحل نوشهر در دستگاه قضایی وجود دارد و دستور داده شد با سرعت، روند بررسی این پرونده‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی نوشهر، خاطرنشان کرد: اگر در مهلت قانونی، متصرفان حریم 60 متری اقدام به عقب‌نشینی نکنند، قطعا با آنان برخورد قضایی خواهد شد.

گفتنی است طبق گزارش‌ها، از طول محدوده ساحلی 6 کیلومتری تحت تصرف شده، حدود یک‌هزار متر آن در اختیار اردوگاه نظامی افسران شهید رسولی، حدود 165 متر آن در اختیار مجموعه رفاهی، پذیرایی و اقامتی صها شهر وابسته به صنایع دفاع و نیروهای مسلح و بخشی هم در اختیار پایگاه حضرت نوح (ع ) وابسته به سازمان کشتیرانی است.انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.