کد خبر : 4329
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۲
161 views

سامانه پایش تصویری پلیس راهور مازندران رونمایی شد/ثبت هوشمند تخلفات رانندگی توسط دوربین‌های درون شهری

سامانه پایش تصویری پلیس راهور مازندران رونمایی شد/ثبت هوشمند تخلفات رانندگی توسط دوربین‌های درون شهری

فرمانده انتظامی مازندران در آیین افتتاح سامانه پایش تصویری پلیس راهور استان با اشاره به راه‌اندازی 3 سیستم هوشمند پلیس در سطح استان، گفت: با نصب دوربین‌های هوشمند، دیگر نیاز به حضور فیزیکی ماموران در سطح معابر عمومی برای اعمال قانون و برقراری نظم و انضباط ترافیکی نیست. به گزارش تیتر شمال؛ مرتضی میرزایی در

فرمانده انتظامی مازندران در آیین افتتاح سامانه پایش تصویری پلیس راهور استان با اشاره به راه‌اندازی 3 سیستم هوشمند پلیس در سطح استان، گفت: با نصب دوربین‌های هوشمند، دیگر نیاز به حضور فیزیکی ماموران در سطح معابر عمومی برای اعمال قانون و برقراری نظم و انضباط ترافیکی نیست.


به گزارش تیتر شمال؛ مرتضی میرزایی در آئین افتتاح سامانه پایش تصویری پلیس راهور استان که به مناسبت دهه مبارک فجر در ساختمان ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی استان در ساری برگزار شد، گفت: هوشمند سازی پلیس یکی از اهدافی است که در راستای کیفی سازی خدمات رسانی و ارتقای احساس امنیت در جامعه به اجرا در آمد.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران تاکنون 3 سیستم هوشمند پلیس راه اندازی شده است، افزود: فرماندهی انتظامی استان با راه اندازی مرکز پیام و کنترل 110، مرکز کنترل فضای مجازی و همچنین این مرکز کنترل ترافیکی، گامی مهم و موثر در راستای هوشمند سازی پلیس برداشته است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به فعال بودن دوربین‌های نظارتی درون شهری، خاطرنشان کرد: با نصب دوربین‌های هوشمند، دیگر نیاز به حضور فیزیکی ماموران در سطح معابر عمومی برای اعمال قانون و برقراری نظم و انضباط ترافیکی نیست.

میرزایی از جانمایی برای نصب دیگر دوربین‌های هوشمند پلیس در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دوربین‌ها به دو صورت هوشمند و آنلاین تخلفات رانندگان را ثبت و اعمال قانون می‌کنند.

وی در خصوص شیوه و عملکرد دوربین هوشمند پلیس، گفت: نحوه عملکرد دوربین های هوشمند به این صورت است که اگر تخلفی در آن مسیری که دوربین نصب هستند توسط رانندگان صورت گیرد، به صورت آنلاین و اتوماتیک تخلف ثبت و اعمال قانون انجام و به صورت پیامک به راننده یا مالک خودرو اطلاع داده می شود.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: از دیگر اقدامات در این مرکز، کنترل ترافیک تجمع سازی کلیه اطلاعات مربوط به خودروها است و به محض ثبت پلاک توسط دوربین های هوشمند ترافیکی، کلیه اطلاعات مربوط به آن به صورت آنلاین مورد رصد و بهره برداری لازم برای دیگر پلیس های تخصصی قرار می گیرد.

میرزایی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ خودکنترلی در بین آحاد جامعه، خصوصاً رانندگان وسایل نقلیه، ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء فرهنگ خود کنترلی دیگر نیازی به اعمال قانون نباشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این فرماندهی در بحث هوشمند سازی پلیس، اقدامات برجسته ای انجام شد و انتظار می رود با ایجاد پایش تصویری در استان نه تنها شاهد کاهش محسوس تصادفات و تخلفات رانندگی باشیم بلکه بتوان با بهره برداری از این امکان، امنیت پایدار را برای مقابله با دیگرجرایم افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.