کد خبر : 4415
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
106 views

صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس/ ۲۵ پرونده قضایی برای متجاوزان تشکیل شد

صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس/ ۲۵ پرونده قضایی برای متجاوزان تشکیل شد

رئیس‌کل دادگستری مازندران از صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان درحاشیه رودخانه چالوس خبر داد و گفت: برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شده است. به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از وقوع سیل در استان، مشخص شد بسیاری از این خسارات ناشی از ساخت

رئیس‌کل دادگستری مازندران از صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان درحاشیه رودخانه چالوس خبر داد و گفت: برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از وقوع سیل در استان، مشخص شد بسیاری از این خسارات ناشی از ساخت ‌وساز‌های بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بوده که مسؤولان قضایی استان در سال‌های اخیر بار‌ها بر اصلاح آن تأکید کرده‌اند و با بی‌توجهی برخی نهاد‌های متولی مواجه شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به  دستور ویژه رئیس قوه قضائیه مبنی بربرخورد باساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه ممنوع است و وقتی بستر رودخانه ساخته شود، به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌گردد؛ لذا باید همگان به قوانین پایبند باشند و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.

رئیس دستگاه قضایی استان در ادامه اظهار داشت : با ورود دادستان شهرستان چالوس به این موضوع برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس ، ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شد که حکم تخریب ۱۳ مرکز اقامتی و تفریحی در چهارم بهمن ماه سال جاری اجرا ، ۷ پرونده در جریان رسیدگی است.

وی به متجاوزان حریم رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: رودخانه چالوس از منابع مهم منطقه است و درگذشته محل رشد گونه‌های مختلف ماهی بود اما ساخت و ساز اماکن تفریحی در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب سبب آلودگی این رودخانه مهم شده است؛ به همه رستوران‌داران و افرادی که در حاشیه رودخانه چالوس مراکز تفریحی و گردشگری دارند اعلام  می‌کنیم  علاوه بر رعایت حریم رودخانه از ریختن پساب و فاضلاب در بستر این رودخانه خودداری کنند درغیر اینصورت با تشکیل پرونده در محاکم قضایی این مراکز تخریب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.