کد خبر : 4213
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
116 views

پایان دپوی چندین ساله زباله در نوشهر با افزایش ظرفیت به 200 تن در روز

پایان دپوی چندین ساله زباله در نوشهر با افزایش ظرفیت به 200 تن در روز

استاندار مازندران گفت: با افزایش ظرفیت مصرف زباله نیروگاه نوشهر به 200 تن در روز، نه تنها زباله‌های تولید روزانه نوشهر را مصرف می‌کند؛ بلکه هیچ زباله دیگری در چالوس و کلاردشت انباشت نمی‌شود و به نوعی شاهد پایان بحران زباله در این نقطه از استان مازندران خواهیم بود. به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور

استاندار مازندران گفت: با افزایش ظرفیت مصرف زباله نیروگاه نوشهر به 200 تن در روز، نه تنها زباله‌های تولید روزانه نوشهر را مصرف می‌کند؛ بلکه هیچ زباله دیگری در چالوس و کلاردشت انباشت نمی‌شود و به نوعی شاهد پایان بحران زباله در این نقطه از استان مازندران خواهیم بود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور طی گفت‌وگویی اظهار کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا با رفع مشکلات شرکت بهره بردار نیروگاه زباله سوز نوشهر، سقف مصرف روزانه زباله این نیروگاه به 200 تن در روز برسد.

وی افزود: شهرستان‌ نوشهر روزانه 70 تن تولید زباله دارد و این نیروگاه زباله سوز با افزایش ظرفیت مصرف زباله به 200 تن در روز، نه تنها زباله‌های تولید روزانه نوشهر را مصرف می‌کند؛ بلکه هیچ زباله دیگری در چالوس و کلاردشت انباشت نمی‌شود و به نوعی شاهد پایان بحران زباله در این نقطه از استان مازندران خواهیم بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این نیروگاه روزانه بیش از 100 تن از زباله‌های نیم قرن گذشته که در نوشهر دپو شده است را نیز مصرف می‌کند تا با اتمام این میزان، شاهد برطرف شدن ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از این موضوع باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم در سطوح ملی و با رعایت ملاحظات زیست محیطی جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی که طی 50 سال گذشته به‌دلیل دپوی زباله ایجاد شد؛ این نیروگاه با ظرفیت کامل اقدام به سوزاندن زباله کند تا دغدغه انباشت و دپوی زباله در سطح شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز بر طرف شود.

گفتنی است پیش از این و پس از  پس از گزارش نگران کننده‌ معاون عمارنی استانداری مازندران از وضعیت شیرابه زباله‌سوز نوشهر، استاندار مازندران از نزدیک از این نیروگاه بازدید کرد.

نیروگاه زباله‌سوز نوشهر با ظرفیت روزانه 200 تن، برای ناحیه نوشهر، چالوس و کلاردشت احداث شده بود اما تا پیش از این و با وجود گذشت 13 ماه از زمان بهره‌برداری به ظرفیت اسمی واقعی خویش نرسیده بود؛ اما خوشبختانه پس از بازدید استاندار مازندران از این نیروگاه با اتخاذ تمهیداتی، این کارخانه با ظرفیت 100 درصدی ادامه فعالیت می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.