کد خبر : 4075
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
111 views

مرتضوی: سواحل آزاد نیست خود را با آمارها قانع نکنیم/اعلام آمادگی تمامی دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی برای عقب‌نشینی

مرتضوی: سواحل آزاد نیست خود را با آمارها قانع نکنیم/اعلام آمادگی تمامی دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی برای عقب‌نشینی

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه شرایطی که امروز در بازدید هوایی مشاهده کردیم، وضعیت مناسبی نیست؛ سواحل آزاد نیست؛ لذا خود را با آمار و ارقام قانع نکنیم؛ گفت: سواحل باید آزاد شوند، ولو اینکه در آن سواحل، دستگاه اجرایی اقدام به احداث بهترین سازه‌ها کرده باشد. به گزارش تیتر شمال؛ عصر امروز

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه شرایطی که امروز در بازدید هوایی مشاهده کردیم، وضعیت مناسبی نیست؛ سواحل آزاد نیست؛ لذا خود را با آمار و ارقام قانع نکنیم؛ گفت: سواحل باید آزاد شوند، ولو اینکه در آن سواحل، دستگاه اجرایی اقدام به احداث بهترین سازه‌ها کرده باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ عصر امروز جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران با حضور صولت مرتضوی معاون رئیس جمهور، استاندار و معاونان عمرانی و سیاسی-امنیتی، اعضای شورای تامین، مدیران دستگاه‌های دولتی و فرماندهان ارگان‌های نظامی در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به همکاری و مشارکت مطلوب مدیران استانی در آزاد سازی سواحل، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی استان عزم جدی برای عملیاتی کردن دستور رئیس جمهور بسته‌اند.

وی افزود: متاسفانه در خصوص ساماندهی سواحل نقشه‌راهی نداریم و در گذشته به صورت جزیره‌ای اتفاقاتی رخ داده است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه رئیس جمهور به دلیل دغدغه‌هایی که در این باره در قوه قضائیه داشتند، اکنون در مسند بالاترین مقام اجرایی کشور، سیاست‌های گذشته را به مرحله اجرا گذاشته‌اند.

حسینی‌پور ادامه داد: هیچ کسی از اجرای این طرح به جر مردم نفع نمی‌برد و این اقدام به نفع مردم است.

وی بیان کرد: خوشبختانه تمامی دستگاه‌های نظامی و اجرایی، اعلام آمادگی خود را برای این مهم اعلام کرده‌اند و همه دستگاه‌ها باید به سمت اجرا حرکت کنند.

استاندار مازندران، عنوان کرد: در گذشته یکسری اقداماتی شد، دستپاچگی‌های صورت گرفت اما پس از مدتی به حالت قبل بازگشت، اما در این دولت کار حتما مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سواحل مازندران نیازمند یک الگوی ساحلی مدون

حسینی‌پور تاکید کرد: کشورهای مقصد گردشگری دارای المان ساحلی هستند اما متاسفانه ما در استان مازندران دارای الگوی ساحلی نیستیم.

وی افزود: در بازدید امروز از نزدیک شاهد بی نظمی در سواحل بودیم در حالیکه که می‌توان با مبدل شدن به مقصد گردشگری دریایی، سهم بسزایی را در ایجاد اشتغال برای جوانان این استان فراهم کنیم.

استاندار مازندران، با اشاره به برخی اختلافات موجود میان منابع طبیعی و شهرداری‌های استان در خصوص بهره برداری شهرداری‌ها از سواحل، اذعان کرد: خوشبختانه اخیرا این مشکل را مرتفع کرده‌ایم و راهکار نیز به منابع طبیعی اعلام کردیم.

سواحل استان‌های شمالی بدون متولی است

حسینی‌پور در پایان خطاب به معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اگر این ساحل، متولی پیدا نکند و ما برای ان برنامه نداشته باشیم در ادامه دوباره به دلیل قیمت بالای زمین در استان، مورد هجمه سوداگران قرار خواهد گرفت و قطعا شاهد تصرفات مجدد خواهیم بود.

وی متذکر شد: ما باید برای کل این سواحل برنامه داشته باشیم و امیدورایم با یکپارچه شدن دستگاه‌ها و تبدیل آن به یک سازمان مستقل، مدیریت در سواحل به یک شرایط مطلوب برسد.

سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این نشست اظهار کرد: در بازدید هوایی امروز از سواحل مازندران ملاحظه کردیم که واقعیت با آمارهای اعلام شده تناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه میزان آزادسازی در بخشی از سواحل استان، کمتر از 20 درصد است؛ افزود: تقریبا از رامسر تا نور، سواحل پیوسته در تصرف است، یک لکه‌هایی به استثنا آزاد هستند؛ از نور تا بابلسر نیز بخشی به دلیل چسبندگی دریا به سواحل آزاد نیست  و ما بقی نیز در تصرف است.

سواحل آزاد نیست؛ با آمارها خود را قانع نکنیم

معاون اجرایی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مناطقی که در آمارها وجود دارد به دلیل پیشروی دریا، شاید باید بگوییم که دریا، ساحل را غصب کرده است اما در واقع، ساحل آزاد نیست؛ ما با آمار و ارقام خود را قانع نکنیم.

مرتضوی ادامه داد: ما در حال حاضر در سواحل، شاهد وضعیتی با نام تجاوز به سواحل هستیم که اساسا زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، جدا از اینکه فقدان دسترسی مردم به سواحل مورد گلایه آن‌ها است به فرض بالا آمدن و پیشروی دریا به سمت سواحل با توجه به نزدیکی ساختمان‌ها به دریا، جبران خسارت‌ها با کیست.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که مردم مخصوصا بومیان امکان دسترسی به سواحل ندارند، بخشی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و بخشی هم در اختیار غیر بومیانی است که تبدیل به ویلاها شده است و محصور هم شده است.

دستگاه‌های دولتی و نظامی به شرط مالکیت تنها بهره‌بردار هستند

معاون اجرایی رئیس جمهور، گفت: شرایطی که امروز در بازدید هوایی مشاهده کردیم، وضعیت مناسبی نیست؛ اگر فرض را بر سر آن بگذاریم که حتی تمامی دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون این سواحل را تصرف کرده‌اند و دارای سند مالکیت هستند؛ سوال اینجا است این املاک متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و تمامی دستگاه‌ها چه نظامی و چه دولتی تنها بهره بردار هستند.

مرتضوی تاکید کرد: در خصوص دستگاه‌های دولتی که رئیس جمهور اتمام حجت کردند و در خصوص دستگاه‌های نظامی نیز امروز فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح نیز فرمان آزدسازی را صادر کردند و لذا دیگر اما و اگر و چون و چرا وجود ندارد.

گفتنی است معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: حسب دستور رئیس جمهور پیرامون آزدسازی حریم دریا در استان‌ مازندران، امروز بازدیدی را سواحل استان داشتیم و در ادامه جلسات متعددی در چند شهرستان برگزار کردیم.

اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی برای آزدسازی سواحل به نفع مردم

مرتضوی افزود: خوشبختانه ظرف چند روز گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اقدامات بسیار مطلوبی در راستای رفع تصرف به عمل آمد و این جلسه به منظور جمع بندی نهایی تشکیل شد که در نهایت، همه دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی، آمادگی خود را برای آزدسازی سواحل به نفع مردم اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: بنده از کسانی که به نحوی از انحاء از شخصیت‌های حقیقی تا حقوقی که سواحل استان را تصرف کرده‌اند، خواهش می‌کنم که آن‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

مرتضوی تاکید کرد: سواحل باید آزاد شوند، ولو اینکه در آن سواحل، دستگاه اجرایی اقدام به احداث بهترین سازه‌ها کرده باشد.

وی متذکر شد: در گام نخست، خود دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند که نسبت به آزادسازی اقدام کنند؛ اگر به هر طریقی این امر ممکن نشد، استانداران وارد عمل خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.