کد خبر : 18796
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۱۶
145 views

دادستان مرکز مازندران خبر داد:

تشکیل پرونده قضایی برای مسببان قطع هزاران درخت الیمالات نور

تشکیل پرونده قضایی برای مسببان قطع هزاران درخت الیمالات نور
دادستان مرکز مازندران از تشکیل پرونده قضایی برای مسببان قطع هزاران درخت الیمالات شهرستان نور خبر داد و گفت: قصور مدیران منابع طبیعی مشهود است.


به گزارش تیترشمال؛  طی روزهای گذشته موضوع قطع بیش از ۴ هزار اصله درخت به منظور ساخت پارکینگ طرح گردشگری سد الیمالات شهرستان نور در فضای مجازی دست به دست شده است و واکنش فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی را در پی داشته است.

بعد از پیگیری رسانه‌ها، دادستان مرکز مازندران به محل پروژه رفت و وضعیت این موضوع را به همراه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری، سرجنگلبان و نیروهای حفاظتی سلیاکتی و مسئولان شهری بررسی کردند.

محمد کریمی دادستان مرکز مازندران در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به قطع بیش از ۴ هزار اصله درخت در جنگل الیمالات شهرستان نور اظهار کرد: متاسفانه آن ملاحظاتی که باید در حفظ عرصه ملی و جنگل‌ها صورت بگیرد انجام نشد و ما شاهد تخریب زیست‌محیطی در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: مجری طرح گردشگری بدون اینکه مجوز لازم را از منابع طبیعی داشته باشد مبادرت به احداث جاده و شن‌ریزی داشته است که هم آب‌راه را مسدود کرده و هم گونه‎های درختی را تخریب کرده است.

دادستان مرکز مازندران بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه چشم‌پوشی یا قصور مدیران منابع طبیعی این اتفاق افتاده است، پرونده قضایی در دادسرای شهرستان نور تشکیل شده است و به لحاظ تخلفات این مدیران، پرونده حتماً به مرکز استان ارسال و با دقت بیشتری بررسی می‌شود.

کریمی افزود: مسئله دیگری که در این بخش وجود دارد اینکه منطقه‌ای که قرار است طرح گردشگری ایجاد شود باید تمام مجوزهای لازم را داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه در ورودی جنگل مبادرت به اخذ غیرقانونی وجه داشتند که جلوی کار گرفته شد چون منابع طبیعی در این زمینه قرارداد با مجری طرح نداشته است.

وی گفت: برای این طرح گردشگری آب منطقه‌ای بخشی از سد را واگذار کرده است که این موضوع هم باید مقررات لازم رعایت شود.

دادستان مرکز مازندران اظهار کرد: آنچه برای ما مهم است حفظ منابع طبیعی و عرصه جنگلی است که متاسفانه این کار صورت نگرفت و شاهد این تخریب زیست‌محیطی هستیم.

کریمی تصریح کرد: براساس دستور دادستانی کل کشور، در این زمینه قضات کشیک مستقر شدند و یگان حفاظت منابع طبیعی این موضوع را رصد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری نیز گفت: پیمانکار بدون مجوز اقدام به احداث پارکینگ کرده است و پس از اطلاع جلوی کار گرفته شده است.

مجید ذکریایی تصریح کرد: دادستان مرکز مازندران به دادستان شهرستان نور دستور داده که در اسرع وقت موضوع را بررسی کرده، خسارت وارده تعیین و اخذ شود و با مسببین این امر و هر مسئولی در هر سطحی که هست و کوتاهی کرده، قاطعانه برخورد شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.