کد خبر : 4554
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
100 views

باند نخست قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد

باند نخست قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: باند اول قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد و اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش تیتر شمال؛ پرویز فتاح در بازدید از قطعه ۲ آزاد راه تهران ـ شمال که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: باند اول قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد و اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ پرویز فتاح در بازدید از قطعه ۲ آزاد راه تهران ـ شمال که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: بازدید امروز  رئیس سازمان برنامه بودجه  و معاون اجرایی رئیس جمهور در امتداد  بازدیدهای  قبلی مسؤولان بوده است.

وی گفت: در این بازدید بر زمان‌بندی دقیق پروژه‌ها و اتمام باند رفت قطعه دو تاکید شد تا بتوانیم در اسفند ۱۴۰۱ شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

فتاح گفت: در احداث آزاد راه مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد با دولت ۵۰ درصد است، بنیاد تعهد انجام خود را انجام داد و در نیمه اول سالجاری  دولت تعهد مالی خود را انجام داد و از آنجایی که هزینه‌ها بالا رفته امروز رئیس سازمان برنامه بودجه برای تامین منابع مالی قول مساعد دادند.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: ۶.۵کیلومتر تونل البرز در قطعه ۲ افتتاح شد و ۱۶ کیلومتر از مسیر مانده که در حال انجام است و درصد باقیمانده انجام کار به دلیل تاسیساتی است که باید پیش خرید کنیم که آقای میرکاظمی قول دادند برای انجام این کار نقدینگی تزریق کنند.

وی بیان کرد: ۲ هزار در قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال و در  ۷۰ جبهه کاری  فعالیت دارند.

سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این بازدید اظهار کرد: اقتصاد دریا محور از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است و این آزاد راه مسیر کوتاه‌تری به دریا می‌انجامد و کاهش صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها است.

وی گفت: هزینه‌هایی که بابت این پروژه انجام‌ می‌شود با توجه به آورده‌هایی که در طول مدت دارد همه را مستهلک می‌کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از شاخصه‌های مهم پروژه آزاد راه تهران ـ شمال شاهکار مهندسی است که انجام شده و همه دیدیم  چه قدر فنی و مهندسی سازه‌ها احداث شده و نشان توانمندی و اقتدار مهندسان ایرانی بوده است.

وی افزود: در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و مهندس ایرانی با سازه‌های عظیمی که در این‌ پروژه ساختند نشان دادند می‌توانند این تجربه را در سایر کشورها ارائه دهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد صدور مجوز و فعالیت معدن در محدود منطقه ۴ آزاد راه ـ تهران شمال که از سوی وزارت صمت صادر شد و خطراتی می‌تواند برای این قطعه از آزاد راه داشته باشد، گفت: حتما باید بدانیم دولت مدافع حقوق ملت است و هر جا صحبت می‌شود آقای رئیس جمهور تاکید دارد تصمیم به نفع مردم باشد و در این‌ موضوع نیز قطعا نفع و منافع مردم و حفظ بیت‌المال دیده می‌شود و آقای خادمی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت آزاد راه باید پیگیری کنند.

  • منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.