کد خبر : 6637
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
127 views

استاندار مازندران :

کاهش ۵۰ درصدی غریق اولویت اجرای طرح‌های دریا در مازندران است

کاهش ۵۰ درصدی غریق اولویت اجرای طرح‌های دریا در مازندران است
استاندار مازندران با بیان اینکه زمین‌خواری و جنگل‌خواری به دلیل عدم دقت و کنترل مسؤولان مربوطه است، گفت: در دل جنگل ویلا ساخته می‌شود اما منابع طبیعی در دل روستا اجازه به روستایی برای ساخت و ساز نمی‌دهد؛ ویلاهای احداث شده در دل جنگل باید تخریب شود و اجازه دست درازی نمی‌دهیم.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور در آئین افتتاح طرح های دریای مازندران در چالوس افزود : امسال با توجه به شرایط سواحل آزاد شده اجرای طرح های دریا بسیج تمامی دستگاه ها، برنامه ریزی و نظارت ویژه را می طلبد.

وی با اشاره اضافه شدن سواحل در سال جاری ، گفت : باید کارهای زیادی در طرح های دریا اجرا می شد که مستلزم اعتبار لازم ملی است و تمامی برنامه ها نیازمند تامین اعتبار و امکانات لازم است.

استاندار مازندران با اشاره به طلبکار بودن ناجیان غریق از سال گذشته از معاون وزیر کشور خواست تا اعتبار ویژه ای برای طرح های دریا در سال جاری در نظر گرفتنه شود.

حسینی پور از مردم مازندران به عنوان میزبان گردشگران خواست تا به عنوان یک ناجی عمل کرده و به مسافران اطلاع رسانی لازم برای استفاده از سواحل امن انجام دهند.

نماینده عالی دولت در مازندران به نقش رسانه ها در آموزش و فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت : امسال با توجه به حجم بالای حضور گردشگر در استان و از سوی دیگر آزاد سازی سواحل به کمک دستگاه ها در اجرای طرح های دریا آمده تا شاهد کاهش غریق در استان باشیم.

وی با اظهار این که قرارگاهی در استان با هدف ارائه خدمات به مردم و مسافران در طرح های دریای مازندران شکل پیدا کرده است ، افزود : امسال در طرح های دریای مازندران هلال احمر و ارگان های نظامی و ارتش هم به نوعی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در سواحل مازندران اضافه شد.

حسینی پور با اظهار این که ارائه خدمات دو وجهی است ، گفت : یک وجه آن زیرساختی و عمرانی با تولیت سازمان همیاری ها و شهرداری ها و وجه دیگر آن طرح های فرهنگی و اجتماعی با مسئولیت معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و امسال هم از سوم خرداد آغاز به کار کرد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا با ۱۵ طرح سالمسازی، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند .

  • منبع: ایرنا مازندران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.