کد خبر : 8138
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
96 views

عضو شورای شهر ساری مطرح کرد:

اقساط چند 10 میلیاردی کمر شهرداری را شکسته است/لزوم تحول رویکرد درآمدی در شهرداری

اقساط چند 10 میلیاردی کمر شهرداری را شکسته است/لزوم تحول رویکرد درآمدی در شهرداری
عضو شورای شهر ساری با تاکید بر ضرورت اصلاح اخذ عواض و کسب درآمد شهرداری، گفت: در حال حاضر شهرداری ماهانه ۱۴ میلیارد تومان بابت حق بیمه کارکنان، ۸ میلیارد تومان بابت بدهی بیمه، ۵ میلیارد بابت بدهی مالیات، ۳ میلیارد بابت قسط وام بانک شهر، پرداخت می‌کند و طی ماه‌های اخیر نیز ۱۳ میلیارد تومان بابت بدهی از حساب شهرداری، کسر شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سید حسن احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای شهر ساری در نشست خبری پیش از ظهر امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک سری اقدامات عمرانی خوبی طی سالیان اخیر صورت گرفت که بعضا هزینه‌های گزافی را بدنبال داشت که متاسفانه با تاخیر در پرداخت به بدهی هنگفتی مبدل شد.

وی افزود: متاسفانه  برخی فاکتورها و صورت وضعیت‌های ارائه شده برای پروژه‌های دوره گذشته، صوری و فیک بود، برای نمونه برای کوچه‌ای که از یک سمت به یک نام و از سمتی دیگر نام دومی داشت دو فاکتور تنظیم شده است و به جای اینکه این فاکتورها در شکایت پیمانکاران از شهرداری، کم شود با تاخیر صورت گرفته بر مبلغ آن افزوده نیز شده است.

عضو شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: اگر بخواهد نگاه درآمدی ساری به اخذ جرایم ساختمانی باشد نمی توان چشم اندازی را برای شهر متصور بود.

احمدی گفت: باید ساری به این سمت برود که شاهد حضور سرمایه گذاران باشیم و پروژه‌های بزرگی را به نفع مردم آغاز و اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: درآمدهای شهرداری ما درآمدهای نامشروعی است و شرعی نیست؛ باید طبق قانون درآمد کسب شود که این مسئله از گذشته تاکنون به همین منوال بوده و باید نحوه و ساختار اخذ عوارض از مردم به کلی اصلاح شود.

عضو شورای شهر ساری، در خصوص رکود پروژه‌های شهری در ساری تشریح کرد: هر اتفاقی در حوزه عمرانی در حدود بودجه مصوب است و لذا باید درآمدی باشد تا تامین اعتبار صورت گیرد؛ البته اعتبارات دیگری هم وجود دارد و می توان برخی پروژه‌های شهری را ملی کرد تا بخشی از این کمبودها را جبران کرد.

احمدی گفت: تا منابع نباشد کاری انجام نمی‌شود، در سالیان اخیر منابع وجود داشت و طرح های خوبی اجرا شد؛ اما اکنون این منابع تقلیل پیدا کرده و در کنار آن بدهی‌های ادوار گذشته هم بر دوش این دوره افتاده که در نهایت باعث رکود نسبی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری ماهانه ۱۴ میلیارد بابت حق بیمه کارکنان، ۸ میلیارد تومان بابت تقسیط ۴۸۶ میلیارد تومان بدهی بیمه، ۵ میلیارد بابت بدهی ۱۳۰ میلیارد تومانی مالیات، ۳ میلیارد بابت قسط وام بانک شهر، پرداخت می‌کند و طی ماه‌های اخیر نیز ۱۳ میلیارد تومان بابت بدهی از حساب شهرداری، کسر شده است.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: با این خروارها بدهی شهرداری ساری واقعا نمی‌شود از آن انتظار اجرای پروژه داشت و یا ب خی از پروژه‌ها به تعویق افتاده است.

احمدی عنوان کرد: در کنار نقد برخی از عملکردهای شهردار باید اقدامات مثبت را هم دید و این قضاوت‌ها باید عادلانه باشد.

وی مطرح کرد: با راه اندازی پروژه زباله سوز ساری در آینده‌ای نزدیک به یک درآمد پایدار حتی از شهرهای اطراف خواهیم شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای شهر ساری در خصوص گلایه مردم از نگاه تبعیض آمیز در خصوص ماده ۱۰۰ مطرح کرد: تفاوت ضرایب ساختمانی حتی در یک محله بر اساس قانون در اختیار اعضای کمیسیون است و یک چالشی هم وجود دارد آن است که معیار مشخصی برای ضرایب وجود ندارد و در جلسه رای گیری می‌کنند.

احمدی در خصوص تعدیل نیروهای شهرداری، پاسخ داد: تا این لحظه قطعا تعدیلی در نیروها صورت نخواهد گرفت، البته قبول داریم که نیروی مازاد وجود دارد و باید این نیروها ساماندهی شوند.

وی افزود: انجام ساماندهی نیاز به یک همت همگانی و عزم جدی دارد و شهرداری در حال حرکت به سمت ساماندهی این نیروها است.

عضو شورای شهر ساری، اذعان کرد: برای پرداخت حقوق ما همه در تلاشیم و حرص و جوش خود را برای تحقق آن می‌زنیم اما قائل به بلندکردن صدا در صحن شورا نیستم چرا که بلند کردن صدا در صحن، پول نمی شود که بشود حقوق را پرداخت کرد.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا شورا شهر فعلی محبوب و مطلوب شهروندان ساری است یا خیر گفت: واقع اینکه پاسخش مشخص است و مردم ناراضی‌اند؛ چرا که مردم پروژه‌های بزرگی را طی سالیان گذشته دیدند که اکنون نمی‌بینند و از این بابت از شهرداری و شورای شهر ناراضی‌اند.

وی گفت: باید بپذیریم در کنار خدمات گذشته، فساد هم صورت گرفته و این فساد و بدهکاری‌ها کمر شهرداری و شورا را شکسته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای شهر ساری با بیان اینکه باید تحول درآمدی نیز در شهرداری اتفاق بیفتد؛ تصریح کرد: بنا است تا سال آینده پیوست جامع ترافیکی در شهر ساری اجرا شود و ما منتظر اعلام شهرداری برای جزئیات این طرح هستیم.

احمدی اعلام کرد: ما از حسابرسی ‌کمی عقب افتاده است، حسابرسی وظیفه شورا است و باید حسابرسی با انتخاب حسابرس با شتاب بیشتری از سوی شورا صورت گیرد.

وی متذکر شد: من همچنان معتقدم که شهردار با بی قانونی وارد عمارت شد و نباید با بی قانونی هم از شهرداری برود و باید برای خروج حتما از مسیر قانونی یعنی استیضاح این امر صورت گیرد.

عضو شورای شهر ساری در خصوص تعارض منافع حضور دو تن از کارمندان شهرداری در بدنه شورا، پاسخ داد: بنا بر قانون کارمندان شهرداری حق شرکت در انتخابات و عضویت شورا را دارند و این مصداق تعارض منافع نیست.

احمدی در خصوص میزان اضافه کارش پاسخ داد: شفاف بگویم در حال حاضر از شهرداری ۱۲۰ ساعت و از شورای شهر ۶۰ ساعت اضافه کار می‌گیرم.

 

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.