کد خبر : 9162
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
307 views

در جلسه چهل‌وهفتم شورای شهر ساری چه گذشت؟

موافقت شورا با واگذاری سرقفلی ۹ مغازه بازار ملامجدالدین و افزایش تعرفه ورودی پارکینگ‌ها/با احداث خانه کشتی در پارک بانوان مخالفت شد

موافقت شورا با واگذاری سرقفلی ۹ مغازه بازار ملامجدالدین و افزایش تعرفه ورودی پارکینگ‌ها/با احداث خانه کشتی در پارک بانوان مخالفت شد
چهل‌وهفتم جلسه شورای شهر ساری در حالی برگزار شد که در این جلسه اعضای شورا با واگذاری سرقفلی ۹ مغازه بازار ملامجدالدین و افزایش تعرفه ورودی پارکینگ‌ها موافقت کردند.


به گزارش تیترشمال؛ چهل و هفتمین جلسه شورای شهر ساری عصر امروز به صورت علنی برگزار شد.

مهم‌ترین دستور جلسه جلسه چهل‌وهفتم به شیوه درجه بندی پارکینگ‌های عمومی ساری و فروش سرقفلی‌های بازار ملامجدالدین اختصاص داشت.پرویز شعبانی رئیس دوره ششم شورای شهر ساری با اشاره به اهمیت بودجه شهرداری ساری یکی از چالش‌های مدیریت شهری را بی توجهی شورا و شهرداری به اصل مهم پژوهش دانست و گفت: باید با دعوت از نخبگان و صاحب‌نظران گامی بلند در این رابطه برداشته می‌شد و اقدامات انجام گرفته محدود به جلسات جزیره‌ای بود.یوسفی نایب رئیس شورا نیز در این باره تاکید کرد: باید از نخبگان و کارشناسان برای بودجه‌نویسی بهره ببریم و این ضرورتی است که باید عملیاتی شود.

حسن احمدی سقندکلایی دیگر عضو شورای شهر ساری با اشاره به نامه ارسالی شهرداری د خصوص حساب رابط پشتیبان برای سازمان عمران اعلام کرد و از حضار تقاضای تبادل نظر برای رای گیری موافق و مخالف کرد.

نماینده سازمان عمران هدف از این حساب را تشخیص روشن و مجزای فروش محصولات و تولیدات عنوان کرد و اگر اینگونه نباشد در حساب سازمان می‌نشیند و صرف هزینه‌های جاری شده و بودجه و درآمد رقم واقعی را نشان نمی‌دهد.

در نهایت شورا با اکثریت آرا با ایجاد حساب رابط پشتیبان سازمان عمران موافقت کرد.

دستور جلسه بعدی به درجه‌بندی پارکینگ‌های عمومی و اصلاح تعرفه ورودی باز می‌گشت که نماینده شهرداری به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی افزود: در ساری ۴۶ پارکینگ داریم که ۵ پارکینگ متعلق به شهرداری است و به ۳ درجه تقسیم‌بندی می‌شوند.

حسن احمدی گفت: عمده پارکینگ‌های ساری درجه سوم هستند و با اصلاح و ترمیم موارد نظیر آسفالت می‌توانند ارتقا پیدا کنند.

وی بیان اینکه در حال حاضر ورودی پارکینگ‌های درجه سوم ۳۵۰۰ تومان است؛ افزود: در اصلاحیه جدیو، ورودی درجه سوم برای سواری وانت ۵۰۰۰ تومان است.

میرشجاعی دیگر عضو شورا گفت: می‌بایست درجه‌بندی پارکینگ‌های ساری در دید عموم قرار گیرد و تعرفه‌ها در ورودی‌ها نصب شود.

وی افزود: شاخص‌های ارزیابی پارکینگ‌ها به طور شفاف به مالکان پارکینگ‌های ۴۶ گانه ساری اطلاع داده شود تا نسبت به ترمیم و ارتقا در صورت تمایل ارتقا پیدا کنند.

شعبانی گفت: از جمله موارد مهم در پارکینگ‌ها موضوع بیمه است تا در صورت خسارت احتمالی خودروها، خسارت به شهروندان پرداخت شود.

در نهایت شورا با تغییر اصلاحیه تعرفه پارکینگ‌های ساری موافقت کرد.

دستور چهارم به اختصاص حساب رابط پشتیبان سازمان ساماندهی مشاغل اختصاص داشت.

میرشجاعی در این باره گفت: اساسا بازار موازی میوه را در حوزه کسب‌وکار اشتباه می‌دانم و لذا با  ایجاد حساب پشتیبان نیز متعاقبا مخالفم.

وی افزود: طبق گزارشی که شهرداری اعلام کرده اساسا این بازار، زیان‌ده است و زیان ریالی عنوان شده نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان است.

میرشجاعی گفت: جانمایی این بازار اساسا اشتباه است و می‌بایست مکان مناسب‌تری برای آن دیده شود.

در نهایت شورا با اکثریت آرا با ایجاد حساب رابط پشتیبان برای سازمان ساماندهی مشاغل موافقت کرد.

دستور پنجم جلسه به فروش سرقفلی‌ ۹ باب مغازه بازار ملامجدالدین بر می‌گشت.

کلانتری نماینده شهرداری تشریح کرد: این بازار ۲۲۲ مغازه دارد که ۲۶ باب مغازه ایجاد شده در سوله، ۱۳ مغازه در گذشته سرقفلی آن واگذار و از ۱۳ مغازه باقیمانده ۴ مغازه به مزایده گذاشته شد و ۹ باب مغازه باقیمانده است.

شریفی عضو شورای شهر ساری گفت: موضوع مهم این است که پول فروش این مغازه‌ها کجا می‌رود؟

بخشی دیگر عضو شورای شهر ساری با تاکید بر اصل نظارت از سوی شورا، گفت: آیا نظارتی برای میلیاردها تومان هزینه انجام گرفته در خصوص خیابان ایده‌آل ساری صورت گرفت؟

دستور جلسه بعدی به اختصاص سالن ورزشی بوستان خانواده به خانه کشتی شهرداری بازمی‌گشت که نماینده شهرداری در این باره گفت: ساری ظرفیت بالایی در خصوص کشتی دارد و قهرمانان به نامی را در سطح ملی دارد که در این راستا بنا داریم این فضا را به کشتی اختصاص دهیم که سایر رشته‌ها نظیر ژیمناستیک نیز می‌تواند در این سالن فعالیت کند و برای میزبانی نیز مکان مناسبی است.

وی افزود: این سالن می‌تواند با پیش‌بینی امکانات لازم با میزبانی مسابقات، درآمدزا نیز باشد و قطعا مورد استقبال مردم نیز قرار خواهد گرفت.

میرشجاعی در این باره گفت: این لایحه در کمیسیون مطرح شد و با ۵ رای رد شد و بنا نیست اقداماتی در شهر انجام گیرد و جهت استحضار قلمداد شود.

وی افزود: در این ماجرا بحث انتقال مکان مطرح نیست بلکه موضوع تغییر کاربری است.

میرشجاعی گفت: اساسا این پارک بنام بانوان بود و در ادامه با تغییر نام به پارک خانواده مخالف بودم و بنده تقاضا دارم این پارک بنام پارک بانوان بماند و نباید با نام رشته نخست استان حقی ار بانوان ضایع شود.

وی افزود: مکان مشخصی برای خانه کشتی در نظرگرفته شده و باید این مکان پیگیری شود؛ سوال اینجا است که چگونه تا دیروز امکانات به این نقطه انتقال داده نمی‌شد و اکنون امکانات به این سمت هدایت شده است؟

سبحان بخشی نیز بعنوان مخالف سخن گفت و افزود: این پارک متعلق به بانوان است و شایسته نیست به بهانه خانه کشتی این پارک را با تغییر نام به خانواده تغییر ماهیت دهیم.

وی افزود: ساری چندین پارک دارد که می‌شد بنام پارک خانواده تعیین شود و اساسا انتخاب این پارک که تنها پارک مخصوص بانوان است جای بسی تامل دارد.

احمدی عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: این موضوع، لایحه نیست اما شورا می‌تواند هر لحظه با توجه به نقش نظارتی، ورود کند.

وی افزود: ایرادی نیست که مرکز استان بجای یک خانه کشتی چند خانه کشتی داشته باشد اما اگر اعضا مخالف هستند شهرداری پروژه را متوقف کند و سپس یک لایحه قوی به شورا ارائه کند.

عاشقان دیگر عضو شورا شهر ساری گفت: ما توقع داشتیم قبل از اینکه این اتفاق می‌افتاد حداقل کمیسیون فرهنگی و ورزشی از آن مطلع می‌بود و شان این کمیسیون حفظ شود.

شعبانی متذکر شد: بنده اساسا با جهت استحضار موافق نیستم و نباید این پروژه با شتاب و بدون اطلاع صورت می‌گرفت و باید طبق روال نامه نگاری می‌شد و مشورت‌ها انجام می‌شد تا چالش‌ها و قدرت‌های کار مشخص و تصمیم‌گیری می‌شد.

وی افزود: کسی مخالف احداث خانه کشتی نیست اما این شتاب و عدم اطلاع‌رسانی چه ضرورتی داشت؟ ضمن اینکه شهرداری قدرت و توانایی، تیم‌داری ندارد.

رئیس شورای شهر ساری گفت: باید تبعات کار سنجیده شود و از شتاب پرهیز شود.

ذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای شهر ساری به عنوان مخالف گفت: مسابقات لیگ برتر کشتی در ساری برگزار شد و شهردار و معاونانش حتی در سالن حضور پیدا نکردند و چطور اکنون دلسوز کشتی شده‌اند؟

وی افزود: یک سالن توپی را می‌خواهید برهم بزنید و سالن کشتی کنید، در حالیکه ده‌ها سالن کشتی در شهر وجود دارد؛ لذا اینکه چندین رشته توپی را از بین ببریم بهترین کار این است که سالن‌های موجود را بهسازی و نوسازی کنید.

شریفی گفت: متاسفانه کل شکل و ساختار سالن را بهم زدید، چندین اتاق را تخریب کردید بدون اینکه به شورا اطلاع دهید و این اخلاقی نیست و بنده صددرصد با این اقدام مخالفم.

بخشی گفت: تمامی اعضا با حمایت کشتی موافقند اما بحث مکان و نحوه عملکرد است که پیشنهاد ما این است که جلوی کار گرفته شود و لایحه قوی‌تر به شورا ارائه شود.

در نهایت شورا با اکثریت آرا به این دستور رای مخالف داد و تصمیم به توقف این انتقال داد؛ تا جلوی کار شهرداری گرفته شود و لایحه جدیدی به شورا ارائه شود.

دستور آخر جلسه به جذب سرمایه‌گذار در بوستان خانواده(بانوان) بازمی‌گشت.

کلانتری نماینده شهرداری در این باره گفت: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ساری تشکیل و اطلس سرمایه‌گذاری شهر ساری در دست انجام است که یکی از بسته‌های این اطلس جذب سرمایه‌گذار است.

وی افزود: ما بدنبال آن هستیم که در نقاطی که امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد شناسایی و در بسته‌های اولیه جهت اقدامات بعدی دیده شود؛ در ادامه باید دو طرف به تفاهم برسند تا در ادامه در کمیته‌های فنی مورد بررسی قرار گیرد و بهترین پیشنهاد به کمیسیون عالی معاملات ارسال می‌شود.

شعبانی رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: توضیحات ارائه شده کافی نیست و مشخص نیست چه اقدامی بنا است صورت گیرد، چه فضایی از پارک اشغال می‌شود و مواردی از این دست که در ادامه نماینده شهرداری به ارائه توضیحاتی بیشتر کرد.

وی افزود: بنا است تا در فضایی حدود ۸ هکتار سرمایه‌گذاری انجام گیرد و جزییات کار مشخص شده است که بیش از ۴۸ میلیارد تومان آورده در طی ۲۱ سال برای آن پیش‌بینی شده است.

احمدی در ادامه میزان آورده پروژه را بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: البته موضوع استهلاک هم مطرح است.

میرشجاعی نیز اعلام کرد: اساسا با اصل کار در پارک بانوان همانند خانه کشتی مخالفم و جانمایی پروژه در پارک اشتباه است.

ایرجی گفت: ساری باید به سمت جذب سرمایه‌گذار برود و ما باید در گام نخست با اصل سرمایه‌گذاری موافقت کنیم در ادامه باید در خصوص نوع سرمایه‌گذاری، میزان، آورده و سایر موضوعات تصمیم‌گیری کنیم.

در نهایت تصمیم‌گیری در خصوص این دستور به جلسه آینده موکول شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.