کد خبر : 11511
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
127 views

در دیدار رئیس مجمع نمایندگان مازندران و وزیر نیرو مطرح شد؛

بابایی: شالیکاران نگران بحران کم آبی و احداث سد فینسک هستند/محرابیان: سد فینسک قابلیت اجرائی ندارد

بابایی: شالیکاران نگران بحران کم آبی و احداث سد فینسک هستند/محرابیان: سد فینسک قابلیت اجرائی ندارد
در دیدار رئیس مجمع نمایندگان مازندران و وزیر نیرو، دغدغه‌های کشاورزان پیرامون موضوع بحران کم آبی، احداث سد فینسک، تامین منابع مالی جهت خط لوله انتقال آب جهت بهربرداری در حوزه کشاورزی و نیز لایروبی بیش از 50 آب بندان مطرح و پیگیری این موضوعات از سوی وزیر نیرو مطالبه شد.


به گزارش تیتر شمال؛  علی بابایی کارنامی نماینده مردم  ساری و میاندورود در مجلس، طی دیدار با وزیر محترم نیرو، پیگیر دغدغه های و مطالبات مردم استان و حوزه انتخابیه شد.

در این دیدار، رئیس مجمع نمایندگان مازندران در ابتدا دغدغه کشاورزان در رابطه با کم آبی و بحران مدیریت آب در استان مازندران به ویژه حوزه انتخابیه را مطرح و از وزیر نیرو درخواست کرد هر چه سریع تر به این مسئله ورود کند تا مشکل کشاورزان مرتفع گردد.

بابایی کارنامی همچنین به درخواست های مکرر کشاورزان، شوراهای اسلامی بخش ها و مسئولین حوزه انتخابیه در زمینه تامین بیش از 30 ترانس برق جهت مدیریت آب های روان و سطحی به صورت اضطراری و همچنین تامین منابع مالی بیش از 30 میلیارد تومان برای خط لوله انتقال آب جهت بهربرداری در حوزه کشاورزی اشاره کرد و  انجام اقدامات لازم در این زمینه ها را از وزیر خواستار شد.

وی در ادامه به دغدغه کشاورزان در جهت لایروبی بیش از 50 آب بندان حوزه انتخابیه با اعتبار بیش از 200 میلیارد تومان اشاره کرد که  در این زمینه نیز وزیر نیرو جهت تحقق این مورد در یک برنامه دوساله و با مشارکت جهاد کشاورزی و کشاورزان، موافقت کرد.

رئیس مجمع نمایندگان نگرانی های شدید مردم منطقه پیرامون سد فینسک و تبعات جبران ناپذیر احداث آن را به وزیر نیرو منتقل کرد که در پاسخ وزیر نیرو، اعلام رسمی کرد که جای نگرانی نیست و این طرح قابلیت اجرایی ندارد؛ همچنین تامین اعتبار لازم برای سد چرگت چهاردانگه، سد فریم دودانگه و سد زارم رود نیز مطرح شد که با هماهنگی وزیر نیرو اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد افتاد.

بابایی کارنامی تامین منابع مالی مورد نیاز برای ادامه و تکمیل پست برق 63 بخش دودانگه را از وزیر نیرو خواستار شد و  محرابیان نیز با تامین 30 میلیارد تومان اعتبار موافقت کردند تا این پروژه هر چه سریع تر انجام و در موعد مقرر افتتاح گردد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران همچنین بحث ساماندهی نیروهای قراردادی، حجمی، شرکتی، پیمانی و.. زیرمجموعه این وزارتخانه را از وزیر نیرو مطالبه کرد که مقرر شد با بخشنامه ای که قرار است انجام شود و طی تفاهمی شفاهی با فراکسیون کارگری،  اینکار هر چه سریع تر انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.