کد خبر : 12058
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
129 views

رشد ۱۱۷ درصدی شاخص ایجاد اشتغال در مازندران

رشد ۱۱۷ درصدی شاخص ایجاد اشتغال در مازندران
استاندار مازندران گفت: در سال گذشته ۹۶ واحد راکد در استان احیا شده و ۱۱۷ درصد در شاخص ایجاد اشتغال رشد ایجاد شده است.


به گزارش تیتر شمال؛  سیدمحمود حسینی پور در جمع اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی استان در استانداری با تسلیت شهادت اسوه اخلاق، ادب و بزرگی و شخصیت برجسته حوزوی و دانشگاهی شهیدآیت‌الله سلیمانی، اظهار داشت: به لطف و عنایت الهی در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون با شهادت طلبی، توسعه کشور شتاب گرفت. هر جا بزرگمردی به شهادت رسید بر انسجام کشور افزوده و تنفر ما نسبت به دشمنان دوچندان شده است.

وی بابیان این که با فرهنگ ترین و بهترین جامعه کارگری کشور را مازندران دارد، افزود: با تشکل های کارگری ارتباط دارم و بی اطلاع از وضعیت کارگری نیستم. جامعه کارگری ما نجیب بوده و پای ارزش های انقلاب ایستاده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تولید را یکی از شاخص های برون رفت از تحریم ها در ده سال اخیر قلمداد کردند و جامعه کارگری در خط مقدم دور زدن تحریم ها ‌و جبهه مقابله با جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: جامعه کارگری پرچم انقلاب را در جبهه مقابله با دشمن به اهتزاز درآورده و پای ارزش های انقلاب ایستاده است. جامعه کارگری با نگاه به شاخص های انقلاب بعد از 44 سال توانست چرخ تولید و اقتصاد را در حرکت نگاه دارد و مانع توقف آن شود.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در ردیف کشورهای قدرتمند دنیا از حیث مقابله با تحریم اقتصادی قرار گرفته است، افزود: اکنون ایران اسلامی به اعتبار دانشمندان هسته ای، قدرت برتر منطقه شده است.

استاندار مازندران اظهار داشت: جامعه کارگری ایران اسلامی با افتخار پای ارزش های انقلاب ایستاده است. تلاش کردیم در صدد تامین امنیت شغلی کارگران برآییم و بر این اساس 96 واحد راکد استان را در سال گذشته احیا کنیم و 117 درصد در شاخص ایجاد اشتغال رشد ایجاد نماییم. رشد اقتصادی استان به شاخص چهار درصدی رسیده است.

وی بیان کرد: جامعه کارگری و مدیران استان کارهای بزرگی را در حوزه تولید و اشتغالزایی اجرایی خواهند کرد.تحریم ها بزودی برچیده می شود و بسیاری از کشورهای مدعی اکنون مشتاق به همکاری های اقتصادی با ایران هستند.

استاندار مازندران یادآور شد: دشمن تمام تلاش خود را برای ازپای درآوردن ایران مصروف کرده ولی به مدد همت و غیرت کارگران ‌و تولید گران کشور امروز ایران اسلامی در حوزه های تولیدی مختلفی خودکفا و صادرکننده شده است.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از همه زحمات و خدمات مسئولین اجرایی و دولتی با تاکید بر گرامیداشت هفته کار و کارگر و با اشاره به اهمیت مسئله معیشت و رفاه مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار داشت ؛ مهم ترین ویژگی نمایندگان و مجلس سیزدهم شورای اسلامی مردمی بودن و انقلابی بودن آن است که رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای ( مدظله العالی) بارها به آن اشاره کردند و حقیقتا نمی شود نسبت به افزایش قیمت ها در بازار بی تفاوت بود .

وی در ادامه با اشاره به آسیب های فراوان جامعه مستضعف و متوسط جامعه به ویژه جامعه کارگری افزود : بارها از تریبون مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده و خادم مردم ، نسبت به افزایش قیمت ها در کالاهای اساسی و بازار خودرو و ارز هشدار دادم و خواستار بررسی وضعیت  بازار شدم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته کار و کارگر و با گرامیداشت  یاد و خاطره شهدای کارگر ، تاکید کرد: جامعه خدوم ، رنجدیده و مظلوم کارگری در گرانی ها بسیار آسیب پذیر هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات و تلاش های کارگران در جبهه اقتصادی گفت: گستردگی ماموریت ها و مسئولیت ها در این وزارتخانه وظیفه سنگینی را برای خدمتگذاری به مردم پیش روی ما قرار داده است.

علی باقری با تبریک هفته کار به همه کارگران زحمتکش و سربازان عرصه جنگ اقتصادی، اظهار داشت: هفته کار و کارگر بهانه‌ای برای تجلیل از مقام شامخ کارگران است، کارگرانی که جایگاه و ارزش ویژه‌ای در دین اسلام و در بین بزرگان ما دارند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند رشد و تعالی کار و تولید در جامعه هستیم، تصریح کرد: باید فرهنگ کار و تولید را رونق و توسعه ببخشیم.

باقری، مهارت آموزی، طراحی و ابلاغ مدل اقتصادی به تمام دستگاه‌های اجرایی متولی اشتغال، ترویج تعاون و توسعه تعاونی‌ها را از برنامه‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال جاری در جهت رشد تولید و مهار تورم عنوان کرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران از تشکیل ۷۰۰ تشکل در قالب انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی خبر داد و اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال با تعامل با تشکل ها تسهیل می شود.

باقری به فعالیت ۴۹ کاریابی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: سال قبل ۴ هزار و ۸۰۰ شغل توسط این کاریابی‌ها ایجاد شد.

وی از فعالیت ۳۵ مراکز مشاوره و‌کارآفرینی در مازندران خبر داد و بیان کرد: این مراکز فارغ‌التحصیلان را به سوی کارآفرینی هدایت می‌کنند.

گفتنی است در این نشست، تشکل های کارگران و کارفرمایان به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند و استاندار مازندران دستورات لازم برای پیگیری و رفع مسائل جامعه کارگری را صادر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.