کد خبر : 13774
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
131 views

در همایش جوانی جمعیت مطرح شد؛

پیش‌بینی مسکن برای جمعیت ۵ میلیونی مازندران تا تحویل ۱۷ هزار مترمربع زمین به ۱۵۴ خانوار مازندرانی

پیش‌بینی مسکن برای جمعیت ۵ میلیونی مازندران تا تحویل ۱۷ هزار مترمربع زمین به ۱۵۴ خانوار مازندرانی
استاندار مازندران گفت: مجموعه ادارات استان باید برای جمعیت پنج میلیونی استان پیش‌بینی مسکن داشته باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی‌پور در همایش جوانی جمعیت (واگذاری زمین در راستای ماده ٣و٤قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت) که همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید بزرگ غدیر با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره كل هواشناسی استان برگزار شد اظهار داشت: مشوق‌های قانونی جوانی جمعیت در استان به عنوان یک مقوله مهم فرهنگی و اجتماعی باید به صورت مضاعف مورد توجه و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اگرچه مسائل مختلف در معدل کاهش نرخ جمعیت اثر بخشی دارند،اما باید مشوق‌های جوانی جمعیت را به درستی و در اسرع وقت عملی شود.

حسینی‌پور افزود: موضوع فرهنگی یک از مولفه‌های اصلی نرخ پایین جمعیت استان بوده و ارگان‌ها و نهادهای تاثیرگذار در این بخش باید ورود جدی داشته باشند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری زمین باید مراقبت ایجاد شود که مشوق‌ها در کمترین زمان به محض تولد فرزند در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی گفت:به همین دلیل مشوق‌های جوانی جمعیت را باید در مازندران افزایش بدهیم اگرچه قوانین وجود دارد و موضوع واگذاری زمین به خانواده بالای سه فرزند را داریم ، اما باید مشوق‌های بیشتری ارائه بدهیم.

حسینی‌پور هدیه زمین رایگان به خانواده‌های که فرزند سومشان بدنیا آمد در محل بیمارستان اهدا شود، گفت: امنیت شغلی برای زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی و بخش‌های تولید و صنعتی با هدف فرزندآوری را به طور واقعی عملیاتی کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: متولیان فرهنگی، دینی ، اعتقادی ، اجتماعی ، اقتصادی و هنرمندان باید در جهت تشویق جمعیت جوانی مازندران وارد عرصه شوند.

وی با اعلام اینکه گفتمان واحد جوانی جمعیت مازندران باید گسترش یابد، گفت: مجموعه ادارات از جمله راه و شهرسازی مازندران باید برای جمعیت پنج میلیونی استان پیش‌بینی مسکن داشته باشد.
تحویل ۱۷ هزار مترمربع زمین در طرح جوانی جمعیت به ۱۵۴ خانوار مازندرانی
علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز با اشاره به اینکه افراد ثبت نام شده پس از راستی آزمایی مشمول طرح واگذاری زمین رایگان می شوند، اظهار داشت: اکنون تهیه زمین برای جوانی جمعیت برای یک هزار نفر استان در دست بررسی است.

وی از تحویل ۱۷ هزار مترمربع زمین در طرح جوانی جمعیت به ۱۵۴ خانوار مازندرانی مشمول ماده ۳ و ۴ طرح جوانی جمعیت خبر داد و افزود: ارزش زمین های واگذاری شده ۱۶۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: آمادگی واگذاری زمین به هر تعداد که واجد شرایط باشند، در استان وجود دارد.

دیوسالار بیان کرد: به استناد مواد ۳و۴ قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به اختصاص یک قطعه زمین به مساحت حداكثر ۲۰۰متر مربع با رعایت سقف یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان به ازای هر خانوار اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: برای فاز دوم در شهریور ۱۴۰۲برنامه ریزی شد تا سایر افراد واجد شرایط از امتیازات این قانون بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.