کد خبر : 15265
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
119 views

وزیر راه و شهرسازی در یادواره شهدای چهاردانگه ساری:

اتصال شلمچه به بصره در حال تحقق است

اتصال شلمچه به بصره در حال تحقق است
وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد اتصال شلمچه به بصره به عنوان یک آرزو و هدفی پنجاه ساله در شرف تحقق است و تلاش می‌کنیم تا دو سال بعد اجرایی شود.


به گزارش تیتر شمال؛ مهرداد بذرپاش عصر امروز در مراسم بیستمین یادواره ۲۲۰ شهید بخش چهاردانگه ساری به ارائه توضیحاتی در خصوص راه‌های مواصلاتی مازندران پرداخت و گفت: حدود ۴۹ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی آسفالت شده و نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر مانده است.

بذرپاش آسفالت راه‌های روستایی را از اهداف وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: زندگی باکیفیت و ماندگاری در روستاها به عنوان هسته اقتصاد نیازمند توجه و رسیدگی به مشکلات است.
وی افزود: تکمیل راه‌ها، آسفالت و بهبود کیفی آن‌ها تا پایان دولت سیزدهم هم دستور رییس‌جمهور است و هم در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تا ان شالله تا سال دیگر به برکت شهدا و برای توسعه زندگی مادران و فرزندان‌شان، بتوانیم خدمت کنیم.
به گفته بذرپاش، واگذاری زمین و الحاق به طرح‌های هادی روستایی برای ماندن در روستاها از دیگر طرح‌های وزارتخانه است و با تسهیلات نظام بانکی عملکرد نسبتا خوبی در روستاها داشتیم که امیدواریم با استمرار آن، خود مردم برای ساخت مسکن اقدام کنند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله واگذاری اراضی در قالب طرح جوانی جمعیت در حال تحقق بوده و این غیر از واگذاری بالغ بر ۴۰۰ هزار قطعه زمین‌ در شهرها و شهرستان‌ها به مردم است.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال خبرهای خوبی از واگذاری زمین در روستاها اعلام شود چرا که واگذاری زمین برنامه اصلی دولت سیزدهم است.
عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: نمی‌توان حرف از بازگشت به زندگی روستایی و ارزش افزوده زیست روستایی زد در حالی که نفس روستا با بسته بودن طرح‌های هادی بسته است.
وزیر راه و شهرسازی فروپاشی احتکار زمین را یکی از اهداف و برنامه‌ها دانست و گفت: بسیاری از زمین‌های اعطایی با همین هدف واگذار می‌شود.
بذرپاش تاکید کرد: به عنوان وزیر راه و شهرسازی مسئول نظارت و کنترل واگذاری و همچنین ساخت و آسفالت جاده‌های روستایی و راه‌های مواصلاتی هستم.
وزیر راه و شهرسازی مازندران را سرزمین فرصت‌های لجستیکی و استراتژیک دانست که کمتر به آن پرداخته شده و تاکید کرد: در کنار نعمات گردشگری و توریستی، زیرساخت حمل‌ونقل باید تامین شود.
وی ادامه داد: با محوریت بندر امیرآباد تصمیم‌های مهمی در حال اتخاذ است تا با ایفای نقش این بندر و ارتقا تجهیزات آن و همچنین اتصال شبکه ریلی به این بندر، رخدادهای مهمی برای کشور روی دهد.
بذرپاش با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره‌های کریدوری شمال به جنوب گفت: این فرصت به اندازه درآمدهای نفتی برای مردم و فرزندان ایران سودآور و امنیت‌بخش است.
وی ادامه داد: این فرصت باید هرچه زودتر در قالب تکمیل راه‌های ریلی، جاده‌ها و اتصال کریدور شمال به جنوب شکوفا شود تا بنادر شمالی به بنادر جنوبی و همچنین دریای شمال به جنوب وصل شود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کریدور شمال به جنوب از بندر شهید رجایی در جنوب آغاز شده و تا شمال ادامه دارد و در همین زمینه نیز توافقی با روس‌ها انجام شده است.

به گفته بذرپاش، قرارداد اتصال شلمچه به بصره به عنوان یک آرزو و هدفی پنجاه ساله در شرف تحقق است و تلاش می‌کنیم تا دو سال بعد اجرایی شود تا در سال‌های آینده زوار امام حسین(ع) به راحتی به زیارت بروند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل کریدورهای ریلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بوده و توسعه آن منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل است.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.