کد خبر : 15841
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
138 views

استاندار مازندران در برنامه تلویزیونی مازرونی‌شو:

نمی‌خواهیم تجربه ناموفق منطقه‌آزاد باشيم

نمی‌خواهیم تجربه ناموفق منطقه‌آزاد باشيم
استاندار مازندران گفت: نمی‌خواهیم تجربه ناموفق مناطق آزاد باشیم چرا که می‌خواهیم بهترین باشیم.


به گزارش تیترشمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور امشب با حضور در برنامه تلویزیونی مازرونی شو از شبکه تبرستان در خصوص مناطق آزاد مازندران، اظهار کرد: از ۹۴ نقطه جانمایی شده برای مناطق آزاد تاکنون ۴۸ نقطه فعال هستند.

وی افزود: یک سوم صادرات کشور از مناطق آزاد صورت می‌گیرد و این یک ظرفیت مهم برای استان مازندران است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد:  دیپلماسی اقتصادی را از ابتدای دولت سیزدهم در مازندران آغاز کردیم و بیشترین مراودات را طی دو سال گذشته داشتیم.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: باید سایت شهرک صنعتی، شهرک سلامت و شهرک بین‌المللی را  در مناطق آزاد استان تعریف کنیم.

حسینی‌پور، عنوان کرد: برای تحقق منطقه آزاد مازندران، دردسرهایی زیادی را پشت سر گذاشتیم که زحمت فراوانی را بدنبال داشت.

وی بیان کرد: افزایش درآمدهای ناشی از حمل‌ونقل هوایی، زمینی و دریایی قطعا افزایش اشتغال را در این مناطق، بدنبال خواهد داشت.

استاندار مازندران، گفت:  ۵.۷ درصد میزان بیکاری مازندران است و رویکرد ما ایجاد اشتغال برای جوانان بومی است و قطعا ایجاد مناطق آزاد به‌شدت بیکاری را کاهش داد.

مقام عالی دولت در استان، اعلام کرد: مازندران به یک کارگروه فنی و تخصصی مبدل خواهد شد و باید بسترها و زیرساخت‌های تکمیلی موجود جهت بهره‌برداری حداکثری از مزیت مناطق آزاد را ایجاد کنیم.

حسینی‌پور، افزود: ایجاد اسکله‌هایی که توان بارگیری و تخلیه تا ۱۰ هزار تن بار را داشته باشد را باید با جدیت دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: ایجاد بیمارستان، مدارس و فروشگاه‌های متعدد در این مناطق می‌تواند از اقدامات مهم باشد.

استاندار مازندران، اذعان کرد: الان باید با یک اقدام جهادی و پای کار آمدن تمامی دستگاه‌های اجرایی، مازندران قوی را به تصویر بکشیم.

مقام عالی دولت در استان، مطرح کرد: با توجه به مناطق آزاد مازندران و وجود سه بندر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد، کریدور شمال_ جنوب مورد توجه بین‌المللی قرار خواهد گرفت و نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

حسینی‌پور، اشاره کرد: مازندران در مرکز ثقل این کریدور قرار دارد و اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنیم بندرهای کشورهای همسایه نیز در تکمیل این کریدور با ما مشارکت خواهند کرد.

وی اعلام کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح ما بحث واردات خودرو را نداریم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: یکی از ایرادات و بحث‌های مجلس در خصوص مناطق آزاد همین موضوع بود و قطعا اهداف ما از شکل‌گیری مناطق آزاد فراتر و مهم‌تر از واردات خودرو است.

وی گفت: نیاز اصلی ما توسعه تجارت و ایجاد اشتغال است که قطعا با راه افتادن مناطق آزاد، سرمایه‌گذاران از اقصی نقاط کشور به مازندران خواهند آمد.

استاندار مازندران، اذعان کرد:  منطقه اول بندر امیرآباد است که مهم‌ترین بندر ما به لحاظ برخورداری از مزیت‌های منحصربه‌فرد است که دارای ویژگی‌های تجاری است.

مقام عالی دولت در استان، مطرح کرد: دو منطقه چپکرود و نوشهر نیز هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که می‌توان کاربری گردشگری را برای آن در نظر گرفت.

حسینی‌پور متذکر شد: ما نمی‌خواهیم تجربه ناموفق منطقه آزاد باشیم و قطعا می‌خواهیم بهترین منطقه آزاد باشیم.

وی یادآور شد: برخی از مردم نگران موضوعات فرهنگی هستند و ما قطعا برای هر منطقه بسته فرهنگی تهیه خواهیم کرد تا دیار علویان را به دنیا صادر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.