کد خبر : 16060
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
192 views

شگفتانه مدیران در آیین معارفه تمامی ندارد؛

هت‌تریک غیبت مدیران در ۳ انتصاب اخیر مازندران/لطفا غیبت نکنید!

هت‌تریک غیبت مدیران در ۳ انتصاب اخیر مازندران/لطفا غیبت نکنید!
در یک ماه اخیر سه آئین معارفه مدیران جهاد کشاورزی، گردشگری و معاون سیاسی استاندار، دستخوش غیبت یکی از مدیران منتصب یا عزل شده بود که این روال چندان به ذائقه مردم و رسانه‌ها خوش نمی‌آید.


به گزارش تیتر شمال؛ در حالی از شامگاه روز گذشته خبر انتصاب مرتضی رمضانی به‌عنوان مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران دست به دست در رسانه‌ها منتشر شد که پیش از ظهر امروز خبر تودیع و معارفه مدیرکل جدید گردشگری، نقل محافل شد.

اما آنچه خروجی جلسه تودیع و معارفه مدیرکل جدید گردشگری مازندران شد، انتصاب حسین ایزدی معاون صنایع دستی این اداره کل به عنوان سرپرست و غیبت مدیر جدید اعلام شده در مراسم معارفه بود.

ماجرای غیبت مدیران در آیین معارفه در استان مازندران به همین جا ختم نمی‌شود و بنا بر شنیده‌ها و تصاویر منتشر شده در سایت رسمی استانداری مازندران در آیین معارفه صبح امروز معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز روح‌الله سلگی معاون سابق این سمت در جلسه حاضر نشد.

چندی پیش نیز عنایتی رئیس پیشین سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز حاضر به حضور در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید این سازمان نشد و مراسم معارفه مومنی بدون حضور رئیس سابق برگزار شد.

گفتنی است آیین امروز تکریم و معارفه سرپرست جدید اداره کل گردشگری مازندران علیرغم حضور معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون امور اقتصادی استانداری و مدیرکل سابق گردشگری استان اما با غیبت مدیر معرفی شده در رسانه‌ها همراه بود و حسین ایزدی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

مازندران یکی از اضلاع مربع در سه حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور است

علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین تودیع و معارفه مدیر جدید اداره کل گردشگری مازندران،  به سه گزاره به عنوان اولویت وزارت میراث در فعالیت‌های سازمانی اشاره کرد و افزود: به فرمایش مولا علی علیه السلام فرصت ها مثل ابر می‌گذرند و باید فرصت ها را غنیمت بشمارید. گزاره دوم فرمایشات رهبری ‌است که فرمودند در جمهوری اسلامی هر کجا هستید همان جا را مرکز دنیا بدانید، بنابراین ما این نهاد فرهنگی را مرکز جهان‌مان می‌دانیم و باید با تمام وجود برای تحقق اهداف آن کار کنیم.

این مسئول درباره گزاره سوم اظهار داشت: با شیوه های سیاسی ، سیاست مداران و سیاست گذاران نمی توان در عالم فرهنگ اقدام کرد. کار در میراث فرهنگی فرصت خدمت و خیر است که خیلی هم ماندگار نیست، درحقیقت فرصت کار جهادی است. کار در حوزه میراث اساسا اقدام فرهنگی است و با شیوه جریان سازی و سیاست بازی همسو نیست. باید این سه گزاره به عنوان گزاره های نهادینه شده در ذهن کارکنان این نهاد اجرا شود.

طلوعی با نقد دیوان‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: متاسفانه ما وارث دیوان سالاری هستیم که مثل بختک روی اقدامات اجرایی افتاده و تمام سیستم را قفل می کند.

وی در خاتمه گفت: برزگر جزو هیات علمی دانشگاه پیام نور است که باید مشخص شود در کدام جایگاه باید فعالیت کند. از حمایت های استاندار مازندران از میراث فرهنگی تقدیر و تشکر می کنم. مازندران یکی از اضلاع مربع در سه حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور است که برای ساخت و توسعه آن نیاز به خرد جمعی دارد.

حذف روادید گردشگری گروهی برای ورود گردشگران روسی به مازندران یک حرکت تاثیرگذار بود

حسن خیریانپور نیز در این مراسم با بیان اینکه در مازندران گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی جایگاه ممتازی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد،گفت: با توجه به اینکه در گردشگری، مقوله های متعدد طبیعت گردی، دریایی، سلامت، ورزشی، فرهنگی و کشاورزی باید به همه آنها توجه ویژه شود چراکه برای گردشگران جذابیت دارد.

وی افزود: ۴۸۰ کیلومتر ساحل با ۳ فرودگاه و ۳ بندر، جنگل و طبیعت و ۳۸۰ کیلومتر اتصال ریلی می تواند دیپلماسی گردشگری را برای استان فراهم تا گام های موثری برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه میزبانی استان از رویداد ملی گردشگری به نوعی تجلی دیپلماسی گردشگری دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: حذف روادید گردشگری گروهی برای ورود گردشگران روسی به مازندران حرکت بسیار مهم و اثرگذاری است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

خیریانپور با اشاره به اینکه صنایع دستی بی بدیل،بی نظیر و منحصر به فرد استان زبانزد است، گفت:  در داخل و خارج از کشور ارزشمند و استقبال می شود باید دیپلماسی صنایع دستی نیز به آن افزوده شود.

وی با تاکید بر حفظ آثار باقیمانده از آثار تاریخی در استان، افزود:  می طلبد که حتما انجمن های میراث فرهنگی را از دهستان ها تا شهرها انتقال و فعال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در بحث سرمایه گذاری در گردشگری که بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: علاوه بر احصاء سرمایه گذاری در گردشگری و صنایع دستی باید بر اتمام پروژه های آن تلاش و اقدام صورت گیرد.

خیریانپور با اعلام اینکه باید طرح های گردشگری که بیش از ۵۰ درصد رشد فیزیکی داشته را به اتمام و به بهره برداری رساند، افزود: .در نرخ رشد اقتصادی استان حوزه گردشگری بسیار با اهمیت و ارتقاء رشد اقتصادی ۴.۱ گردشگری نقش بسیار مهمی دارد.

وی به حفظ و رشد گردشگری محیط زیست تا جنگل های هیرکانی در استان تاکید کرد.

لزوم تلاش برای سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران
حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد: قطعا با حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همت و تلاش همه همکاران  برای رسیدن به سر منزل مقصود امکان پذیر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه دغدغه مدیران اجرایی، گردشگری است باید برای توسعه این حوزه و میراث فرهنگی و صنایع دستی تلاش بسیار صورت گیرد.

مازندران فاقد طرح جامع گردشگری بود که در حال تدوین است
صادق برزگر ضمن پوزش از قصورهای احتمالی اظهار کرد: از استاندار مازندران که نقطه عطف توسعه گردشگری تقدیر و تشکر می کنم. چرا که در این مدت برای توسعه گردشگری استان، زیرساخت های خوبی شکل و بسیاری از برنامه ها در دست اجرا بود.

وی با بیان اینکه در تحقق اهداف دولت، تعامل بین دانشگاه و بنیاد بسیار کمک کننده بود، افزود: مازندران فاقد طرح جامع گردشگری بود و این طرح مهم با مشارکت و همکاری دانشگاه مازندران در حال تدوین است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده در معاونت های مختلف، تصریح کرد: در معاونت گردشگری و صنایع دستی، پروژه های مهمی از جمله افتتاح ۸۰ پروژه با ارزش سرمایه گذاری دو هزار میلیارد در دست اجراست و برای چند پرواز خارجی از مازندران به مقسط و آکتائو برنامه ریزی شد.

برزگر ادامه داد: در اجرای طرح ایجاد دهکده های گردشگری و معرفی به مقصد گردشگری و توسعه اقامتگاه بوم‌گردی، مازندران از عدد ۲۹۰ به ۳۸۰ ارتقا یافت و بیش از ۱۱۰ دوره آموزشی در اداره کل برگزار شد.

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام استان در حوزه گردشگری سلامت و تندرستی از جمله در رامسر و بهشهر افزود: کشتی تفریحی مادرینا یکی از این اقدامات ماندگار و بزرگ بود که در هفته دولت راه اندازی شد.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد:  همچنین انتخاب ۴۰ روستا از جمله کندلوس برای ثبت جهانی از دیگر اقدامات ما در این حوزه بود که امیدواریم کندلوس که جزء ۸ روستای انتخاب شده جهانی است، سال آینده به ثبت برسد.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری با صدور ۱۷۱ موافقت اصولی رشد ۶۴ درصدی را شاهد بودیم و با برگزاری ۷ همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان، گام بزرگی در این حوزه برداشته شد.

برزگر ادامه داد: صدور مجوز چهار اسکله های دریایی، انتخاب یکی از بزرگترین مزرعه های گردشگری کشاورزی در بهشهر، راه اندازی دفتر ویژه غرب گردشگری و سرمایه گذاری در چالوس هفته گذشته، برگزاری بیش از ۵۸ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، و … از دیگر اقدامات مهم ما در این حوزه بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: تعداد موزه های استان به عدد ۲۹ رسید و ضمن کاوش در ۱۱ پروژه، شاهد افتتاح بزرگترین موزه شمال کشور در قائم شهر تا پایان امسال خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.