کد خبر : 16463
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۲۱
162 views

معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری کشور:

بیشترین پرونده مازندران در دیوان عدالت اداری به آموزش و پرورش اختصاص دارد

بیشترین پرونده مازندران در دیوان عدالت اداری به آموزش و پرورش اختصاص دارد
معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری کشور گفت: یشترین پرونده موجود در دیوان عدالت مرتبط با استان مربوط به آموزش و پرورش است که اگر به درستی مدیریت نشود منتج به نارضایتی در بدنه خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ نشست تخصصی عدالت در امور اداری و استخدامی و بررسی مشکلات دستگاه‌های اجرایی در اجرای احکام دیوان عدالت اداری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

این نشست با حضور  معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری کشور، معاون حقوقی، پیشگیری و آموزشی دیوان عدالت اداری کشور، معاون قضایی، منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان مازندران و مسئولین و کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، مدیر کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همراه بود.

عباس محدث، معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری کشور، در این نشست اظهار کرد: برای رضایت‌مندی زیرمجموعه سازمان باید حرف‌های کارکنان شنیده و مشکلات‌شان مرتفع شود.

وی افزود: در غیر این صورت اگر کارکنان ناراضی در دستگاه قضا طرح شکایت و پس از چند سال به مطالبه‌اش برسد نارضایتی در بدنه ایجاد می‌شود و این زیبنده نیست.

معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری کشور، خاطرنشان کرد: لذا برای جلوگیری از این گونه موارد، باید پاسخگوی مراجعین و کادر مجموعه شویم تا منتج به طرح دعوا در دستگاه قضا نشود.

این مسئول ادامه داد: تا جایی که قانون اجازه می‌دهد می‌توان مدیریت کرد و بسیاری در درون استان قابل کنترل است.

محدث تاکید کرد: متاسفانه اطلاع رسانی دستگاه‌ها در خصوص مزایا و تسهیلات برای کارکنان از جمله ارتقا، هزینه مناطق محروم و غیره  مطلوب نبوده و بدان بی‌توجهی می‌شود که مستلزم آن است که ابلاغیه‌ها لحاظ شود.

وی افزود: مورد دیگر آن است که اطلاع‌رسانی صحیح از تشکیل پرونده قضایی پیشگیری می‌کند و لذا این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری اذعان کرد: اگر پرونده‌ای در دادگاه عمومی منتج به رای شود برای تمامی دستگاه‌ها، لازم‌الاجرا است و به دلیل بی‌توجهی منجر به طرح دعوا می‌شود.

محدث اعلام کرد: در حالیکه افراد به دیوان شکایت می‌کنند و در استان مازندران برای آنان رای صادر می‌شود اما متاسفانه دستگاه از اجرای آن امتناع می‌کند.

وی متذکر شد: اگر اجرا نشود دستگاه باید در جلسه‌ای حاضر و در مدت کوتاه اقدام به اجرای آن کند و در گام‌های بعدی حتی منجر به حکم دستگاه قضا خواهد شد.

معاون قضائی دیوان عدالت اداري یادآور شد: بیشترین پرونده موجود در دیوان عدالت مرتبط با استان مربوط به آموزش و پرورش است که اگر به درستی مدیریت نشود منتج به نارضایتی در بدنه خواهد شد.

این مسئول گفت: ما انتظار داریم مدیران استانی، مسئولیت پذیری را جدی بگیرند و لذا امور را به نحو شایسته انجام دهند تا منتج به نارضایتی و ناهنجاری در بدنه نگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.