کد خبر : 16614
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
116 views

استاندار مازندران در آیین افتتاح سالن کنفرانس علامه حسن‌زاده علوم پزشکی مازندران:

لزوم توزیع عادلانه تجهیزات و پزشکان متخصص در سراسر مازندران

لزوم توزیع عادلانه تجهیزات و پزشکان متخصص در سراسر مازندران
استاندار مازندران گفت: باید در برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این مسائل دیده شود و باید به نحوی توزیع پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی انجام گیرد که عدالت رعایت و مردم از خدمات به نحو یکسان بهره مند شوند.


به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی- عصر امروز با حضور سیدمحمود حسینی‌پور، آیین افتتاح سالن علامه حسن زاده آملی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار و استاندار مازندران با شرکت در جلسه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، از آخرین وضعیت فعالیت‌های این دانشگاه‌ها در معاونت‌های گوناگون مطلع شد.

این مراسم با حضور دکتر غلامی رئیس دانشگاه و معاونین دانشگاه طی مراسمی انجام شد و به بهره‌برداری رسید.

استاندار مازندران با تبریک بهره برداری از سالن آیت‌الله حسن‌زاده آملی ابراز امیدواری کرد این سالن مرکز تصمیمات مهم حوزه بهداشت و درمان باشد.

وی افزود: امروز بمناسبت روز پرستار بهانه خوبی بود تا گزارشات خوبی از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران شاهد باشیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته اقدامات مطلوبی هم به مناطق دوردست و روستاها و هم ارتقای خدمات در مراکز درمانی شهرها و توسعه و تجهیز خدمات درمانی اتفاق افتاد.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: ما در استان مازندران به نسبت کشور هنوز جا دارد که خودمان را به روزتر کنیم و سطح امکانات ما استانی اما با خدمات ملی است که باید با خدمات ملی زیرساخت‌های خود را تقویت کنیم.

حسینی‌پور اعلام کرد: حقوق مردم استان نباید تضعیف شود و سرانه تخت‌های ما برای جمعیت ۳ میلیونی استانی است که در حال ارائه خدمت برای دو برابر است و لذا وقتی ظرفیت ما محدود و تقاضا بیش از آن است دود آن به چشم مردم استان می‌رود.

وی افزود: این مسئله در غرب استان بیش از شرق استان است و به طور محسوس این کمبود مشاهده می‌شود و آمار بیماران مسافر بسیار قابل توجه است و باید به نحوی عمل کنیم که عدالت برپا شود.

استاندار مازندران اذعان کرد: توزیع پزشک متخصص در بیمارستان‌های استان محل مشکل است و در برخی حوزه‌ها حضور پزشک متخصص ما کمرنگ است و باید توزیع پزشک متخصص در مناطق دوردست استان به ویژه غرب برای مردم دچار گرفتاری کرده است.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: باید در برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این مسائل دیده شود و باید به نحوی توزیع پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی انجام گیرد که عدالت رعایت و مردم از خدمات به نحو یکسان بهره مند شوند.

حسینی‌پور تاکید کرد: ممکن است وضع موجود در طول زمان رخ داده باشد اما ما باید توزیع عادلانه تجهیزات و پزشک را داشته باشد و لذا دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی گزارشی به ما اعلام کند که بیشترین و کمترین امکانات در کدام شهرها استقرار دارد و سپس برنامه ریزی ها انجام گیرد.

وی افزود: درست است ۸۵ درصد مردم دارای پرونده الکترونیک دارند اما باید دید چند درصد مردم از آن مطلع هستند؛ لذا باید اطلاع‌رسانی این موضوع تقویت و به گفتمان استانی مبدل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.