کد خبر : 17353
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
128 views

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد:

قطعی گاز حدود ۶ هزار ویلای خالی از سکنه در مازندران

قطعی گاز حدود ۶ هزار ویلای خالی از سکنه در مازندران
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه متاسفانه گاز ۱۵۰ اداره بی توجه به اخطاریه‌ها را قطع کردیم؛ گفت: به ویلاها و خانه‌های خالی فاقد سکنه نیز اخطار دادیم که به دلیل عدم توجه، گاز بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد ویلا و خانه خالی از سکنه نیز قطع کردیم.


به گزارش تیتر شمال؛ قاسم مایلی‌رستمی دوشنبه‌شب در جلسه کمیته انرژی و مدیریت سوخت زمستانی استان مازندران با تاکید بر پایداری جریان گاز و صرفه جویی در مصرف، اظهار کرد: ما باید با توجه به رسالتی که داریم از مصارف غیرضرور و مصرفانه جلوگیری کنیم.

وی افزود: این نیاز سازمان هست که یک متر مکعب صرفه جویی کنیم و ما هشدارهای لازم را از فروردین امسال تاکنون به صورت مرتب با ارسال پیامک و با اخطار در صورتحساب‌های صادره به کلیه ادارات، اماکن مذهبی، ورزشی و آموزشی اعلام کردیم و امیدواریم که بخش صرفه جویی را رعایت کنند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران، خاطرنشان کرد: ما قطعا برای اینکه سیاست‌های بخش صرفه جویی رعایت شود، سیاست‌های تشویقی را نیز در قبض‌ها اعمال کردیم.

این مسئول ادامه داد: افرادی که سه پله اول را داشته باشند در صورتی که نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۳۵ درصد کاهش مصرف داشته باشند قطعا رایگان برای آنان محاسبه خواهد شد.

مایلی‌رستمی گفت: قبوضی که هم اکنون نیز برای این سه پله در حال صدور هستیم در حقیقت رایگان است و هیچ هزینه‌ای از این بخش نمی‌گیریم؛ و برای پله‌های بعدی نیز نزدیک به چندین برابر داریم سوبسید می‌دهیم.

وی افزود: این سوبسیدها موجب شده است تا مقداری با محاسبه قیمت ارزان گاز، ان اثری را که باید بگذارد نمی‌گذارد؛ ولی انتظار داریم که مردم، گازی که از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر به سمت استان سرازیر می‌شود و بسیار هزینه سنگینی را برای دولت دارد، صرفه جویی کنند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران، با بیان اینکه قیمت گاز تقریبا یک دهم هزینه واقعی آن محاسبه می‌شود؛ اعلام کرد: صرفه جویی نیازمند فرهنگ‌سازی وسیع در میان جامعه و خانواده‌ها است و فرهنگ استفاده از مصرف و دمای آسایش ۱۸ الی ۲۱ درجه را باید رعایت کنیم.

این مسئول اشاره کرد: از ادارات و سازمان‌ها نیز انتظار داریم که حتما هزینه کنند و موتورخانه‌های خود را هوشمند کنند و یک ساعت قبل از تعطیلی دستگاه را خاموش کنند.

مایلی رستمی تصریح کرد: در میان اداراتی که برای آنان اخطاریه صادر کردیم، متاسفانه ۱۵۰ اداره مصرف بهینه گاز را رعایت نکردند و در نهایت ناچار به قطعی گاز این ادارات علیرغم اخطار چندین باره شدیم.

وی عنوان کرد: به ویلاها و خانه‌های خالی فاقد سکنه نیز اخطار دادیم که متاسفانه به دلیل عدم توجه، گاز بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد ویلا و خانه خالی از سکنه نیز قطع کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران، اذعان کرد: این ویلاها علیرغم اینکه کسی در آن سکنی نداشت اما موتورخانه و تاسیسات گرمایشی آنان روشن بود.

این مسئول یادآور شد: تاکنون قطعی گاز در مورد خانگی، نانوایی، تجاری، کشاورزی، به خصوص مشترکین جز زیر دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ساعت نداشتیم.

مایلی رستمی متذکر شد: کوره‌های آجرپزی و یا همان سنتی بسیار بسیار پرمصرف هستند و بهره وری آنان زیر ۲۰ درصد است که در حال سوق این واحدها به سمت تکنولوژی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.