کد خبر : 17738
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
130 views

معاون وزیر بهداشت:

۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی کشور اضافه شد

۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی کشور اضافه شد
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزوده شدن تعداد ۱۶ هزار تخت در بیمارستان های کشور در ۲ سال گذشته خبرداد و گفت : مجموع تخت های بیمارستانی کشور حدود ۱۶۰ هزار تخت بوده که حدود ۱۰ درصد آن در این دولت افزوده شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سعید کریمی روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری غرب مازندران – نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : طبق ضوابط و در الحاق ۲ قانون که حدود ۱۰ سال پیش تصویب شده سازمان ها و شرکت های بیمه گر باید حداکثر مدت سه ماه بدهی های مراکز درمانی که با تعرفه دولتی بوده پرداخت کنند در حالی که اکنون طبق اسناد موجود این پروسه زمانی مدت هشت ماه زمانبر شده است.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور فقط از سازمان بیمه تامین اجتماعی حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال طلب دارند و زمانی که این سازمان ها به وظایف قانونی خود وفادار نباشند، هزینه آن روی دوش مردم تحمیل می شود که سزاوار نیست و ضمن آنکه اثرات ناخوشایندی روی کارکرد کادر درمان می گذارد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از افزوده شدن تعداد ۱۶ هزار تخت در بیمارستان های کشور مدت ۲ سال گذشته تاکنون خبرداد و گفت: مجموع تخت های بیمارستانی کشور حدود ۱۶۰ هزار تخت بوده که حدود ۱۰ درصد آن در این دولت افزوده شده که به نظرم چنین اتفاقی یک رکورد در پیش و پس از انقلاب اسلامی بوده است.

کریمی افزود: هم اینک بابت هر تخت باید سه نیروی انسانی متخصص گماشته شود و در مجموع طبق بررسی های انجام گرفته آزمونی های که برای به کارگیری دست کم ۲۵ هزار نفر در ماه های اخیر برگزار شده و شمار زیادی هم سال گذشته در قالب قانون ایثارگری تبدیل وضعیت شده اند با این وجود دست کم ۴۷ هزار نفر دیگر هم در مراکز درمانی نیاز داریم و امیدواریم در سایه همگرایی میان دولت و مجلس شورای اسلامی به زودی این نیاز ضروری برطرف شود.

 

وی با اشاره به آنکه مهم ترین راهبرد دولت گام برداشتن به سمت و سوی تعالی نظام سلامت در کشور بوده است، خاطرنشان کرد : تمام تلاش ها آن است در توزیع امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی عدالت برقرار شود به عبارتی در شهرهای کلان مردم دسترسی کمتری به امکانات دارند تقویت شود و در سایر شهرها زیرساخت های بهداشتی و درمانی ارتقا یابد.

وی یاد آور شد : بررسی ها نشان داده امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی غرب مازندران نسبت به شرق استان کمتر بوده و بنابراین برای تقویت این زیرساخت ها نیازمند رویکرد جدیدی است و مقام عالی وزارت هم تمام عزم و اراده اش توجه ویژه به این مناطق گردشگر پذیر است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره گلایه برخی بیماران و کادر درمانی از وضعیت نابسامان بیمارستان شهید بهشتی نوشهر هم گفت : آنچه بررسی شده این بیمارستان تعداد ۱۷۰ تخت دارد و از میانگین کشوری هم بیشتر بوده است و ضمن آنکه در دیدار با بیماران و بررسی اسناد پزشکی روند درمان آن ها مشخص شد پزشکان سروقت به سراغ این بیماران آمده اند و از اینکه گفته شود این بیمارستان خدماتی ارایه نمی دهند و فقط وجه از بیماران دریافت می کنند این موارد باید اثبات شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از مرکز درمان ناباروری غرب مازندران – نوشهر طبق برنامه قرار است از بیمارستان های چالوس، تنکابن و رامسر هم دیدن کند.

نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، رامسر و تنکابن با جمعیتی دست کم یک میلیون نفر جزو شهرستان های غربی مازندران محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.