کد خبر : 7250
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
145 views

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مازندران:

تعیین نفرات جدید هیئت مدیره صندوق حمایت کشاورزی مازندران/دولت افزایش سرمایه در صندوق را جدی بگیرد

تعیین نفرات جدید هیئت مدیره صندوق حمایت کشاورزی مازندران/دولت افزایش سرمایه در صندوق را جدی بگیرد
پناهی از تعیین اعضای جدید هیئت مدیره صندوق حمایت کشاورزی مازندران در جریان برپایی نخستین مجمع عمومی سال 1401 خبر داد و گفت: در مرحله بیست و چهارم تزریق سرمایه می‌بینیم که بخش خصوصی حدود 4 میلیارد تومان بیشتر از آورده دولت، واریز می‌کند و این نشان می‌دهد که دولت باید به خودش بیاید و افزایش سرمایه در صندوق را جدی بگیرد.

 

به گزارش تیتر شمال؛ نورالدین پناهی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تعیین اعضای جدید هیئت مدیره این صندوق در جریان برپایی نخستین مجمع عمومی سال 1401 خبر داد.

وی افزود: این انتخابات طی روز جاری و با مشارکت بیش از 90 درصدی سهامداران این صندوق برگزار شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: پنجاه و هفتمین مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مازندران با حضور نماینده شرکت مادر تخصصی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگان صاحبانت سهام در محل صندوق حمایت برگزار شد که در این مجمع اعضای جدید هیئت مدیره با برگزاری انتخابات، مشخص شدند.

پناهی ادامه داد: در این انتخابات 10 نفر به نمایندگی از تشکل‌ها و اتحادیه‌های زیر مجموعه این صندوق، نامزد انتخاباتی شدند که در نهایت پس از شمارش آرا، هفت عضو هیئت مدیره این صندوق برای دوره جدید انتخاب شدند.

وی در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های این صندوق، گفت: صندوق حمایت در ابعاد گوناگون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فعالیت دارد و عاملیت شیوه‌های نوین آبیاری تحت فشار را برعهده دارد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مازندران، اعلام کرد: پیگیری‌های برای افزایش سرمایه صندوق از شرکت مادر تخصصی، استانداری مازندران، سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت داشتیم که از محل فروش اموال مازاد بتوانیم با توجه به گرانی املاک، ارقام قابل توجهی را به صندوق، تزریق کنیم.

پناهی بیان کرد: امیدواریم با تحقق این موضوع و افزایش سرمایه شاهد اتفاقات خوب کیفی و کمی در صندوق باشیم تا بتوانیم خدمات مطلوب و روان‌تری را به سهامداران ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه این صندوق در ابتدا با 9 تشکل آغاز به کار کرد؛ تشریح کرد: تقریبا پس از نزدیک به سه سال به 11 تشکل رسید و امروز به بالغ بر 300 تشکل رسیده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مازندران، با بیان اینکه افق این صندوق، 404  تشکل است؛ عنوان کرد: هنوز بیش از 110 صندوق دیگر باید به عضویت صندوق در بیایند و در بازنگری دیده شدند، منتهی فضای حضور دولت، کند است.

پناهی مطرح کرد: اشتیاق بخش خصوصی برای عضویت و استفاده سهامداران از تسهیلات و اخذ خدمات از صندوق بسیار بالا است و در مرحله بیست و چهارم تزریق سرمایه می‌بینیم که بخش خصوصی حدود 4 میلیارد تومان بیشتر از آورده دولت، واریز می‌کند؛ علیرغم اینکه کنترل کردیم که این اتفاق نیفتد اما در نهایت افتاد.

وی افزود: این نشان می‌دهد که دولت باید به خودش بیاید و افزایش سرمایه در صندوق را جدی بگیرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مازندران، با بیان اینکه دولت تنها از محل درآمد در حال افزایش سرمایه صندوق است؛ تصریح کرد: این اتفاق، شایسته مازندران نیست که بیش از 13 درصد ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی و بیش از 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور را برعهده دارد.

پناهی تاکید کرد: این صندوق با اصلاح دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و مصوبات اخیر، بدنبال ایجاد نظم و انضباط بیشتر و باز کردن پهنای باند ارائه خدمات صندوق به کشاورزان است که نشان‌دهنده آن است که صندوق دراد خودش را چابک می‌کند.

وی متذکر شد: دیگر صندوق حمایت مازندران از حالت تثبیت عبور کرده است و به بحث ارائه خدمات و گستره افق و شاخه‌های فعالیت صندوق رسیده است و باید اقبال عمومی را به سمت صندوق، افزایش دهیم.

بر اساس این گزارش در پایان شمارش آرا، اعرابی از شرکت مادر تخصصی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور، رنجبر از اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی مازندران، شعبانی از اتحادیه باغداران استان، حسن‌زاده از اتحادیه مرغداران استان، کریمی از اتحادیه دامپروری استان، رزاقی از  اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان و پناهی از اتحادیه زراعت استان به عنوان نفرات منتخب معرفی شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.