کد خبر : 7997
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
100 views

در دومین روز هفته دولت انجام شد؛

بازدید هوایی معاون اول رئیسی جمهور از طرح آزاد سازی سواحل مازندران

بازدید هوایی معاون اول رئیسی جمهور از طرح آزاد سازی سواحل مازندران
معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش به صورت هوایی از طرح آزاد سازی حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر مازندران را به صورت هوایی بازدید کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد مخبر که عصر امروز پنجشنبه همزمان با دومین  روز از هفته دولت برای افتتاح حدود یکهزار طرح عمرانی و تولیدی به مازندران سفر کرده است،آخرین  وضعیت آزاد سازی حریم سواحل دریای خزر مازندران را به عنوان مهمترین ماموریت آیت الله رئیسی به استاندار مازندران ،مورد بررسی قرار داد.

 

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در این بازدید آخرین وضعیت و شرایط چگونگی آزاد سازی و همچنین لزوم اجرای طرح های ساماندهی سواحل خزر را برای معاون اول رئیس جمهور تشریح کرد.

رییس جمهور دهم بهمن ماه سال گذشته  در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد. این دستور همان روز با آزاد سازی حریم دریای مازندران در بابلسر که در اختیار ارودگاه بهزیستی بود اجرایی شد .

 

تصرف حریم سواحل دریای خزر معضل چند دهه ای در استان های شمالی است. تعریف حریم ۶۰ متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود.

استاندار مازندران در عین حال بر ضرورت دسترسی یا فتن به مردم به سواحل پس از آزاد سازی حریم ۶۰ متری تاکید کرد و گفت : آنچه که مردم مازندران از آن رنج می برند این است که راه دسترسی از مسیر جاده ها به این سواحل وجود ندارد.

استان مازندران حدود ۳۴۰ کیلومتر معادل حدود نیمی از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.