کد خبر : 8023
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۱
83 views

مدیرکل بنیاد شهید مازندران:

پیشرفت 85 درصدی 80 گلزار شهدا در مازندران/دستگاه‌های اجرائی و شهرداری‌ها درتبدیل وضعیت اهتمام جدی داشته باشند

پیشرفت 85 درصدی 80 گلزار شهدا در مازندران/دستگاه‌های اجرائی و شهرداری‌ها درتبدیل وضعیت اهتمام جدی داشته باشند
سعید کهنسال با بیان اینکه ۸۰ گلزارشهدا با پیشرفت ۸۵ درصدی در سطح استان در حال اجرا است؛ تاکید کرد: اجرای قانون وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است و باید قانون تبدیل وضعیت را به طور کامل اجرا کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه در هفته دولت، اظهار کرد: در بحث درمان جامعه ایثارگری ۶۵۷ هزار و ۴۷۴ نفر از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تحت بیمه تکمیلی درمان قرار دارند و نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۶ درصدی هستیم.

وی افزود: بر اساس قانون جامع باید دولت باید ۱۰۰ درصد هزینه درمان جامعه ایثارگری را تحت پوشش قرار دهد که اکنون عدم تحقق آن به موجب عدم پیوست اعتبارات، سبب بروز چالش‌های اساسی حال حاضر جامعه ایثارگری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران، با بیان اینکه فعلا توانستیم با گرفتن سرانه این خلا را پوشش دهیم؛ خاطرنشان کرد: میزان این سرانه در سال گذشته ۱۷۵ هزار تومان بود که خوشبختانه این رقم طی سال‌جاری به ۳۷۵ هزار تومان رسید.

این مسئول ادامه داد: افزایش بیش از دوبرابری سرانه هم نتوانست به علت مشکلات اقتصادی و تورم به ذائقه جامعه ایثارگری خوش بیاید.

کهنسال گفت: ما ۷۴ میلیارد تومان بدهی و دیون به مراکز درمانی دولتی و خصوصی داریم که در کشور این رقم به دو هزار و ۶۴۰ میلیارد رسیده است که باید ایت بدهی در سطح ملی، تامین و تسویه شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل بدهی دولت به بنیاد و بنیاد به بیمه، نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران عنوان کرد: فرهنگ اشتغال باید در خصوص جامعه ایثارگری تغییر پیدا کند و پس از تعیین سهم متمرکز جامعه ایثارگری در دستگاه‌ها، آزمون بین خود داوطلبان جامعه ایثارگری انجام می‌گیرد.

این مسئول افزود: در سفر ریاست جمهوری ۱۰ درصد از سهم تسهیلات اشتغالزایی به رقم ۲۲۸ میلیارد تومان به جامعه ایثارگری اختصاص یافت که تاکنون محقق نشده است و به محض تخصیص، افراد مشمول را جهت وام اشتغال‌زایی و کارآفرینی معرفی خواهیم کرد.

کهنسال اعلام کرد: در ساماندهی مزار شهدا در تمامی شهرستان‌ها کار در حال انجام است و در ۱۲ شهرستان انجام شده است.

وی تاکید کرد: ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد و ۲ میلیارد از محل سفر ریاست جمهوری در راستای اتمام گلزارهای شهدای نیمه‌تمام تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران، مطرح کرد: ۸۰ گلزارشهدا با پیشرفت ۸۵ درصدی در سطح استان داریم.

این مسئول گفت: ۵ هزار و ۳۵۷ نفر در مراکز آموزشی و دو هزار و ۱۵۰ مدارس شاهد از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران مشغول تحصیل هستند.

کهنسال اشاره کرد: در خصوص بند د تبصره ۲۰ نیاز به توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی دارد و ما بعنوان مطالبه‌گر در صف اول قرار داریم.

وی افزود: نگاه دغدغه‌‌مندی ایثارگران به اجرای عملی قوانین پابرجا است و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای این قوانین اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران، متذکر شد: ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از بنیاد ایثارگران مازندران نامه برای تبدیل وضعیت گرفتند که مطمئنیم که ۳ هزار و ۸۹ نفر اجرایی شده است.و ما بقی در دست انجام و رایزنی قرار دادیم.

این مسئول با بیان اینکه اما در این بحث یک نگرانی‌هایی هم در چند دستگاه اجرایی هستیم؛ اذعان کرد: برخی از شهرداری‌ها واقعا انجام دادند اما برخی از شهرداری‌ها به بهانه و توجیهات گوناگون نظیر عدم ردیف اجرایی، اقدام عملی مطلوبی در راستای تبدیل وضعیت را انجام ندادند.

وی تصریح کرد: اجرای قانون وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است و باید قانون تبدیل وضعیت را به طور کامل اجرا کنند.

مدیرکل بنیاد شهیدیادآور شد: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث مرکز توانبخشی مازندران در سفر رئیس جمهور تخصیص یافت که تاکنون ۷ میلیارد تومان آن محقق شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.