کد خبر : 8146
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
97 views

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

اعزام رایگان 300 نفر از محلات کم برخوردار مازندران به عتبات عالیات/با جدیت در برابر هرگونه فساد و رانت‌خواری می‌ایستیم

اعزام رایگان 300 نفر از محلات کم برخوردار مازندران به عتبات عالیات/با جدیت در برابر هرگونه فساد و رانت‌خواری می‌ایستیم
سلگی از اعزام رایگان 300 نفر از محلات کم برخوردار مازندران به عتبات عالیات خبر داد و گفت: سر سوزنی در مقابل صاحبان زر و زور کوتاه نخواهیم آمد و با جدیت در برابر هرگونه فساد و رانت‌خواری در این استان می‌ایستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در نشست خبری امروزچهارشنبه با اصحاب رسانه اظهار کرد: انتقال ارزش‌ها و باورها مهم‌ترین رسالت خبرنگاران است که رسانه‌های استان باید آن‌را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: نقش موثر رسانه‌ها در جریان‌سازی است و باید این نقش در استان پررنگ‌تر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تلاش بسیاری برای کاهش غرقی‌ها در دریای خزر انجام شده است و ما با حساسیت تمام این موضوع را با محوریت دریا و سواحل  پیگیری کردیم.

این مسئول ادامه داد: در گذشته ساختار فرهنگی مشخصی برای سواحل نداشتیم تا مسئولیت بخش فرهنگی سواحل را برعهده بگیرد و این ساختار  اکنون در استان شکل گرفته است.

سلگی بیان کرد: ۱۲۰ مجوز اسکله در استان صادر شده است که متاسفانه هر یک با مشکلی متوقف شده است.

وی عنوان کرد: طرح‌های دریا را مدام سرکشی کردیم و در این بازدیدها از اجرای طرح‌های موجود در سواحل از نزدیک بازدید و چالش‌های موجود را احصا و بررسی و سپس اقدامات اصلاحی را ابلاغ کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: متاسفانه اوضاع ارائه خدمات در سواحل مطلوب نبود  و با جدیت این موضوعات را پیگیری کردیم و خوشبختانه اقدامات خوبی به نفع مردم صورت گرفت.

این مسئول اعلام کرد: ما با جدیت در برابر هرگونه فساد و رانت‌خواری در این استان می‌ایستیم و اجازه فساد را نخواهیم داد.

این مسئول افزود: برای نخستین‌بار طی یک دهه گذشته کل مطالبات ناجیان غریق را تسویه کردیم و این مسئله برای ما بسیار مهم بود و  ناجی در خط مقدم نجات جان مردم و گردشگران، حمایت شد و خوشبختانه با افزایش انگیزه در ناجیان با گذشت ۱۰ روز از شهریور، هیچ غرقی نداشتیم.

سلگی با اشاره به ۱۰۵ غرقی طی سال گذشته در مازندران، تاکید کرد: حدود ۷۳ غریق طی سال جاری داشتیم که کاهش محسوسی را به نسبت سال گذشته نشان می‌دهد که البته بخشی از این فوتی‌ها مربوط به سیل اخیر است.

وی مطرح کرد: هر چند گفته می‌شود ما بومی نیستیم اما ما نوکر مردم مازندران هستیم و برای خدمت به مردم آمدیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، اشاره کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها عامدانه با اتصال به منابع قدرت به تخریب اشخاص و اقدامات انجام شده می‌پردازند.

این مسئول گفت: از چند  روز گذشته که مرزها مجدد باز شد، ۸۰ هزار نفر ثبت نام برای سفر اربعین  داشتیم و ۳۵ موکب داریم.

سلگی اعلام کرد: با برنامه ریزی انجام شده بنا شد فردا صبح، جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ نفر از ۳۴ منطقه محروم و کم برخوردار استان با  ۹ اتوبوس در ایام اربعین به کربلا اعزام شوند.

وی متذکر شد: مناطق محروم و آسیب در الویت اول اقدام فرهنگی ما است و توجه ویژه به این موضوع در دست انجام است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، یکی از چالش‌های جدی مازندران را طلاق دانست و گفت: مازندران و به ویژه شهر تنکابن در صدر لیست شهر و استان‌های کشور با ارزیابی نرخ طلاق در سطح ملی قرار دارند.

این مسئول افزود: دلیل این امر صرفا اعتیاد و بیکاری نیست، چرا که این آسیب‌ها به نسبت در سایر استان‌های کشور بیشتر است.

سلگی با اشاره به تشکیل پژوهشکده آسیب‌شناسی اجتماعی در دانشگاه مازندران، گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نیز در این بخش بهره‌مند خواهیم شد.

وی در خصوص چرایی کندی انتصابات در دستگاه‌های اجرایی پاسخ داد: مازندران به نسبت سایر استان‌های کشور روند مطلوبی دارد و ۱۰۰ درصد فرمانداران و ۷۰ درصد بخشداران تغییر پیدا کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: بخشی دیگر از تغییرات در بخشداری‌ها و معاونان فرمانداری‌ها با برخی لابی‌ها و مقاومت‌ها ناتمام مانده و به تاخیر افتاده است.

سلگی متذکر شد: در جلسه ای با حضور استاندران شمالی برای ساماندهی سواحل تشکیل شد که در آن جلسه بحث احداث اسکله در ۱۲۰ نقطه مطرح شد  که متاسفانه اعمال سلیقه و برخی مشکلات  موجب شد تاکنون به فرجامی نرسد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.