کد خبر : 8367
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
129 views

رئیس اتحادیه باغداران مازندران خبر داد:

پیش‌بینی صادرات ۵۰۰ هزار تُن مرکبات از مازندران

پیش‌بینی صادرات ۵۰۰ هزار تُن مرکبات از مازندران
رییس اتحادیه باغداران مازندران از پیش بینی صادرات ۵۰۰ هزارتُنی مرکبات امسال از مازندران خبر داد و گفت: با هدف تقویت بازار، برداشت نارنگی های پیش رس از نیمه دوم مهر و اُنشو از آبان امسال اقدام خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد شعبانی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال به لحاظ تولید مرکبات در مازندران، سال مناسبی است گفت: قیمت مرکبات در بازار بستگی به میزان عرضه و تقاضا دارد.

وی با اشاره به توافق باغداران، سورتینگ داران و بخش های تجاری و بازرگانی استان با یکدیگر برای برداشت میوه نارنگی پیش رس از ابتدای مهر امسال افزود: کامل شدن قند میوه، شیرینی و نیز آبدار شدن آن، دلیل این توافق است.

شعبانی، قیمت های خرید و فروش حال حاضر نارنگی پیش رس در بازارهای مازندران را مبنای اصلی قیمت ندانست و گفت: خرید نارنگی پیش رس با قیمت پایین از برخی باغداران استان و فروش آن با قیمت چند برابر در بازار، به دلیل کوچک بودن بعضی باغ ها، خانگی بودن باغ ها، کم بودن بار میوه و … بوده و نمی توان آن را در مقیاس بزرگتر به شمار آورد.

رییس اتحادیه باغداران مازندران، صادرات مرکبات را مشروط به رسیدن رنگ میوه به ۶۰ درصد رنگ کامل اعلام کرد و افزود: در حال برنامه ریزی برای صادرات مرکبات، نخست کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و ترکمنستان، روسیه و سپس بازار چین بوده و توافق هایی نیز در این زمینه انجام شده است.

شعبانی، با پیش بینی صادرات ۵۰۰ هزارتُنی مرکبات امسال از مازندران تصریح کرد: با هدف تقویت بازار، برداشت نارنگی های پیش رس از نیمه دوم مهر و اُنشو از آبان امسال اقدام خواهد شد.

رییس اتحادیه باغداران مازندران گفت: جهاد کشاورزی به عنوان مسئول صادرات مرکبات با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان صمت در طرح “انتزاع”، بر میدان های میوه، بازار و مغازه داران برای تنظیم بازار و خرید مرکبات از باغداران با قیمت مناسب نظارت داشته، تا به قیمت چند برابر فروخته نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.