کد خبر : 8731
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
125 views

در چهل‌وپنجمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟

رد شایعه تعدیل و اخراج نیروهای شهرداری از سوی رئیس شورا/طرح نرخ ورودی پارک‌جنگلی زارع رای نیاورد

رد شایعه تعدیل و اخراج نیروهای شهرداری از سوی رئیس شورا/طرح نرخ ورودی پارک‌جنگلی زارع رای نیاورد
شعبانی با تکذیب شایعه تعدیل و اخراج نیروهای شهرداری ساری گفت: ما موافق ساماندهی نیروها هستیم.

به گزارش تیترشمال؛  چهل‌وپنجمین جلسه شورای شهر ساری عصر امروز با حضور اعضا، کهنسال مدیرکل بنیاد شهید مازندران، حسن‌زاده فرمانده انتظامی ساری، امیری فرمانده پلیس راهور ساری و به صورت علنی در صحن شورا برگزار شد.

شعبانی رئیس دوره ششم شورای شهر ساری در ابتدای جلسه و در سخنان پیش از دستور با تبریک هفته وحدت و نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروهای انتظامی در حوادث اخیر با خویشتن داری موجب فراهم آمدن امنیت اجتماعی شدند و پلیس مردمی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: اخیرا برخی شایعات در خصوص تعدیل و اخراج نیروهای شهرداری مطرح شده است که آن را تکذیب می‌کنیم و در مقابل با ساماندهی نیروها موافقیم که در این امر باید تجربه و سوابق کار در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: در خصوص پرداخت حقوق هم تلقی نشود که در وضع موجود، شورا بی خیال است بلکه در حال پیگیری هستیم و باید پرداخت حقوق به صورت منظم و بدون تاخیر ساماندهی شود.

شعبانی گفت: ما در بهترین شرایط می‌توانیم دو هزار نیرو در شهرداری داشته باشیم اما اکنون حقوق دو هزار نفر را میان ۵ هزار نفر تقسیم می‌کنیم و معتقدیم این حقوق کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: امنیت پرسنل در بیمه تکمیلی نیز باید محقق شود و نشود عدم پرداخت حق بیمه در پرداخت هزینه به نیروها مشکلاتی را ایجاد کند.

گفتنی است مهمترین سرتیتر دستور جلسه چهل‌وپنجمین جلسه دوره ششم شورای شهر ساری شامل تعیین ورودی پارک شهید زارع ساری، مجوز ساخت و بهره برداری از سه تابلوی هوشمند شهری، فروش دو قطعه زمین حاصل از نهر متروکه در خیابان وصال و مازاد در خیابان معلم بود.

نرخ مصوب پیشنهادی ورودی پارک شهیدزارع ساری برای نفرات پیاده ۵ هزار تومان، موتور ۱۰ هزار تومان، خودرو سواری ۲۵ هزارتومان، ون ۴۵ هزار تومان و اتوبوس ۶۰ هزار تومان به اضافه ۹درصد ارزش افزوده می‌باشد.

اعضای شورای شهر در خصوص رقم نهایی این پیشنهاد به بحث و تبادل نظر پرداختند که متفق‌القول مخالفت خود را با حق ورودی برای نفرات پیاده اعلام کردند و اذعان کردند باید تخفیفات ویژه‌ای برای خودروهای پلاک ساری در نظر گرفته شود.

سیدحسن احمدی عضو شورای شهر ساری تشریح کرد: ملاک تعیین نرخ در این پیشنهاد، پارک خودرو نیست بلکه نفر است و در این نرخ پیشنهادی هر خودرو نیز بر اساس تعداد سرنشین تعیین شده است.

میرشجاعی دیگر عضو شورا گفت: اساس کار یعنی ملاک قراردادن نفر برای نرخ مصوب، اشتباه است و اگر بنا به نفر است رقم پیشنهادی رقم معقولی نیست و در خصوص خودروها نیز باید به نسبت تعداد بیشتر سرنشین، مبلغ ورودی کمتری دریافت شود؛ چرا که یک خودرو بسیار کم آسیب‌تر از حضور ۱۰ خودرو است.

سیدحسین یوسفی عنوان کرد: شرط دریافت حق عضویت ارائه خدمات جدید و مطلوب است و موافقت با آن نیازمند ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

شعبانی گفت: ما با اخذ ورودی از خودروها موافقیم اما اینکه فردی بخواهد وارد پارک جنگلی شود و وجهی بپردازد چندان مطلوب نیست.

در ادامه تصمیم‌گیری در این خصوص پس از اعلام‌نظر موافقان و مخالفان به رای گذاشته شد که در نهایت با رای حداکثر نفرات با مبلغ پیشنهادی موافقت نشد و رای به اصلاح لایحه داده شد؛ گلایه نفرات متوجه اخذ وجه از نفرات پیاده و احتساب ۹ درصد ارزش افزوده مازاد بر مبالغ مذکور بوده است.

در ادامه جلسه موضوع احداث تابلوی هوشمند در سه نقطه شهر ساری طرح موضوع شد که نفرات حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بنا به اظهارات گوران مدیر طرح بنا شد این سه تابلوی ثابت هوشمند در سه نقطه از زیرگذرهای شامل زیرگذر علمدار ساری، خزر و بلوار داراب، نصب و راه اندازی شود که بنا است انرژی این تابلوها از انرژی خورشیدی گرفته شود.

در طرح پیشنهادی ارائه شده، آمده است که طرف قرارداد می‌بایست طی ۳ سال مبلغ ۲۵۲ میلیون تومان اجاره بها به شهرداری پرداخت کند.

پس از تبادل نظر اعضا این طرح نیز به رای گیری نرسید و تصمیم بر آن شد تا این طرح به شهرداری جهت اصلاح بازگشت داده شود و به صورت مزایده عمومی برگزار شود.

 

انتهای پیام//

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.