کد خبر : 9535
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
90 views

رئیس اداره ارزیابی استاندارد مازندران عنوان کرد؛

مهم‌ترین کالاهای وارداتی به مازندران/786 فقره گواهینامه انطباق وارداتی و صادراتی صادر شد

مهم‌ترین کالاهای وارداتی به مازندران/786 فقره گواهینامه انطباق وارداتی و صادراتی صادر شد
یوسفی از صدور786 فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی و صادراتی در این استان خبر داد و گفت: براساس قوانین و مقررات مربوطه، تمام کالاهایی که مشمول استانداردهای اجباری برای واردات و صادرات هستند باید قبل از ورود به کشور یا خروج از آن، تأییدیه‌های استاندارد را دریافت کنند.


به گزارش تیترشمال؛  لیلا یوسفی، رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد مازندران با اشاره به صدور 781 گواهینامه  انطباق وارداتی و 5  فقره گواهینامه انطباق صادراتی در سال‌جاری، اظهارکرد: این مقادیر بیانگر مقدار کل صادرات انجام شده امسال استان نمی‌باشد؛ زیرا  که بر اساس قوانین و مقررات استاندارد، کالاهای صادراتی  که دارای نشان استاندارد ملی ایران هستند برای صادرات نیازی به مراجعه به استاندارد و دریافت گواهی استاندارد ندارند و مستقیماً صادر می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی  که سال گذشته از این اداره کل، گواهینامه  دریافت کرده‌اند شامل  کالاهایی چون خرما، کشمش، سیمان، تخته فیبر، نفت سفید و شیر تخمیر شده بود.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد مازندران، عمده‌ترین کالاهایی که امسال به استان وارد شده است را انواع نهاده‌های دامی و گندم خوراکی، مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی، کاغذ و انواع آهن‌آلات  اعلام کرد و افزود: برای این نوع کالاها، 781 فقره گواهینامه انطباق با استاندارد در استان صادر شده است.

یوسفی بیان کرد: حفظ سلامت جامعه و سرمایه‌های ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی مستلزم نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی و جلوگیری از قاچاق کالا است.

وی ادامه داد: لذا بازرسان اداره‌کل استاندارد مازندران همواره با حضور مستقیم در بنادر و مبادی ورودی و خروجی کالاهای استان، اقدامات لازم را برای جلوگیری از واردات و صادرات کالاهای نامرغوب انجام می‌دهند.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد مازندران، تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات مربوطه، تمام کالاهایی که مشمول استانداردهای اجباری برای واردات و صادرات هستند باید قبل از ورود به کشور یا خروج از آن، تأییدیه‌های استاندارد را دریافت کنند و ترخیص آن‌ها پس از آزمون کنترل کیفیت و صدور گواهی بازرسی معتبر و انطباق آن‌ها با استانداردهای مربوطه امکان‌پذیر می‎‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.