کد خبر : 9649
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
88 views

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

تامین داروهای آنتی‌بیوتیک در مازندران/چرا برخی بیمارستان‌ها از تامین دارو سرباز می‌زنند؟

تامین داروهای آنتی‌بیوتیک در مازندران/چرا برخی بیمارستان‌ها از تامین دارو سرباز می‌زنند؟
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت کمبود دارو در استان اظهار کرد: مشکل تامین داروهای آنتی‌بیوتیک در مازندران تا حدود زیادی برطرف شده است و در تامین کپسول آنتی‌بیوتیک، قرص و سوسپانسیون نیز وضعیت بهتری داریم.


به گزارش تیترشمال؛ ابراهیم صالحی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به تامین سرم نیز افزود: در بخش بیمارستانی با توجه پرداختی‌های انجام شده و رایزنی‌ها تامین سرم‌ها انجام شده و وضعیت تامین سرم برای بخش خصوصی نیز نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است‌.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سوال که میزان سهمیه‌بندی استان‌ها در تهیه و توزیع دارو چگونه است و با توجه به مسافرخیز بودن استان، سهم مازندران از میزان سهمیه‌بندی‌ها چگونه است، خاطرنشان کرد: سهمیه‌بندی دارو طبق جدول سهمیه‌ای در حال انجام بوده و با توجه به پیگیری‌ها از سوی وزارتخانه، سهمیه مازاد در بخش آنتی‌بیوتیک‌ها و تامین سرم برای مازندران در نظر گرفته شده و توزیع آن صورت گرفته است.

صالحی‌فر در رابطه با این موضوع که چرا برخی بیمارستان‌ها از تامین دارو سرباز می‌زنند و بیمار را برای تهیه آن به داروخانه‌های بیرون هدایت می‌کنند، گفت: برای بیمارستان‌های دولتی هماهنگی انجام شده و در صورت نبود دارو، خود بیمارستان از طریق داروخانه ۱۳ آبان دارو را تهیه خواهد کرد.

وی گفت: همچنین بیمارستان‌ها با داروخانه‌ها تبادل دارویی انجام می‌دهند و بسیار نادر است که بیماری را برای تهیه دارو به داروخانه های بیرون ارجاع ‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.