کد خبر : 10612
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
164 views

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خبر داد:

ثبت تالاب نیلوفر مازندران در لیست آثار ملی طبیعی

ثبت تالاب نیلوفر مازندران در لیست آثار ملی طبیعی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گفت: دو آببندان روستای "رودبست و اجاکسر" از بخش مرکزی شهرستان بابلسر به‌عنوان "تالاب نیلوفر" با شماره‌های ۱۰۵۸ و ۱۰۵۹ در فهرست "میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ثبت دو آب‌بندان مازندران به‌عنوان تالاب نیلوفر در لیست آثار ملی طبیعی خبر داد.

وی با اعلام خبر فوق گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته دو آببندان روستای “رودبست و اجاکسر” از بخش مرکزی شهرستان بابلسر به‌عنوان “تالاب نیلوفر” با شماره‌های ۱۰۵۸ و ۱۰۵۹ در فهرست “میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به منظر زیبایی طبیعی، تنوع زیستی و زیستگاه پرندگان را از جمله شاخص‌های ثبت این آثار برشمرد و افزود: آبشار اسکلیگ سوادکوه شمالی، درخت بلوط جوربند بهشهر، دو درخت چنار در اسکاربین نکا و کجور نوشهر و رویشگاه پیچک خزری رویان نیز ازابتدای سال جاری در لیست آثار طبیعی ملی جای گرفته و تحت حفاظت قرار دارد.

برزگر اذعان کرد: البته مستند سازی و مستند نگاری و معرفی و حفاظت از این رویدادها و آثار در حافظه تاریخی کشور، از وظایف میراث‌فرهنگی است؛ اما معرفی، حفاظت و تبیین اهمیت حفاظت از این آثار به‌عنوان سرمایه ملی نیازمند تعامل، حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.