کد خبر : 19070
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
111 views

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد:

ثبت بیش از ۴۱ میلیون تردد خودرو در جاده‌های مازندران

ثبت بیش از ۴۱ میلیون تردد خودرو در جاده‌های مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: بیش از ۴۱ میلیون تردد خودرو از آغاز طرح نوروزی در جاده‌های مازندران ثبت شد.


به گزارش تیترشمال؛ حسن جهانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر آمار به دست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب درمحورهای استان مازندران از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین) بیش از ۴۱ میلیون و ۴۶۳ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه به استان مازندران به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از سه میلیون و ۸۸۸ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های مجاور تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۲ درصد کاهش داشته است، به نظر می‌رسد که این کاهش تردد ناشی از واقع شدن ایام نوروز در ماه مبارک رمضان باشد.

جهانیان ادامه داد: حداکثر انباشت وسایل نقلیه در استان بیش از ۱۱۱ هزار وسیله نقلیه و بیشترین انباشت مربوط به روز ۲ فروردین ۱۴۰۳ با انباشت بیش از ۵۱ هزار وسیله نقلیه بوده است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده کمی بیش از ۵۰ درصد کل ترددهای انجام شده بین استان مازندران و استان‌های مجاور مربوط به محورهای مواصلاتی با همسایگان جنوبی استان مازندران یعنی محورهای کندوان، هراز و سوادکوه بوده است.

جهانیان تصریح کرد: با توجه به بررسی پلاک‌های مشاهده شده در استان مشخص شده است در حدود ۴۴ درصد مسافرینی که در استان ساکن شده اند (پلاک‌های ماندگار در استان) بین یک تا سه روز در استان اقامت داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در خاتمه گفت: از این میزان سفر حدود ۲۷ درصد از آنها بین سه تا پنج روز، ۱۳ درصد بین پنج تا هفت روز، بیش از ۱۵ درصد بین یک تا ۲ هفته و مابقی بیشتر از ۲ هفته در استان اقامت داشته اند.

در طی بازه زمانی مذکور پر ترددترین محورهای استان، رفت و برگشت محورهای ساری- قائمشهر، آمل- محمود آباد، قائمشهر- بابل، بابل – آمل بود است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.