کد خبر : 10673
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
109 views

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تکریم شهدا با حرکت به سمت خیر و خوبی محقق می‌شود

تکریم شهدا با حرکت به سمت خیر و خوبی محقق می‌شود
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تکریم شهدا به این است که به سمت خیر و خوبی پیش برویم، کارهای خوب را تکریم و راضی به انجام کارهای بد نباشیم.


به گزارش تیترشمال؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دهمین یادواره شهدای خیابان وصال شیرازی مرکز استان که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ماه بسیار باعظمت رجب رو به پایان است، نمی‌دانیم جزو رجبیون شدیم یا نه، اگر تاکنون نشدیم تا چند روز آینده با استغفار و توبه جبران کنیم.

وی افزود: دعای ماه رجب بسیار دعای مهمی است، ما در این دعا از خدا می‌خواهیم که هیچ شری در دنیا و آخرت به ما نرسد و هر چه رسد خیر باشد، باید از خدا چیزهای بزرگ بخواهیم، قطعا یکی از مصادیق خیر دنیا و آخرت وجود نازنین پیامبر بزرگ اسلام و امامان (علیهم‌السلام) هستند، وجود آنها برای جامعه ذره ای شر ندارد.

محمدی لائینی همچنین گفت: یکی دیگر از مصادیق خیر دنیا و آخرت شهادت است، حضرت علی (ع) در فرصت‌های بسیار مهمی قرار گرفته است، در اوج جهاد، تقوا، مهربانی، یتیم نوازی و غیره شهادت دوست بودند، بسیاری از ما شهدا را دوست داریم اما شهادت دوست نیستیم، در حالی که باید برای مطالبه شهادت جشن بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: تحلیل دیگر این است که در دنیا میلیاردها کار خوب انجام می‌شود، همچنین میلیاردها کار زشت و بد نیز انجام می‌گیرد، پس در دنیا معروف و کار خوب فراوان و فراوان و کار بد هم فراوان فراوان است، چه‌کار کنیم که اینکارهای بد و زشت به پای ما نوشته نشود و آن این است که بگوئیم خدایا هر کسی کار خوب می‌کند من کار او را می‌پسندم و هر کسی که کار بد و منکر انجام می‌دهد من در دل خود راضی به کار او نیستم، شاید توان نهی از منکر را ندارم اما راضی به انجامش هم نیستم، فقط کافیست این دو کار را انجام بدهیم، در این صورت در ثواب و جزای این کارها شریک خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به ظلم‌هایی که در دنیا انجام می‌شود، گفت: در زلزله اخیر ترکیه شاهد کمک‌ ۸۰ کشور بوده ‌ایم اما در زلزله سوریه فقط سه کشور جرات کردند کمک کنند چرا که از تحریم دشمن می‌ترسند، بسیاری از افراد زیر آوار هستند اما کسی نیست نجاتشان بدهد، باید بگوئیم که از اعمال افراد نادرست، نفوذی‌ها و غیره رضایتی نداریم و نمی‌پسندیم، کار ثواب راحت است، ثواب بی‌زحمت و گناه بی‌لذت داریم.

وی در پایان اذعان داشت: تکریم شهدا به این است که به سمت خیر و خوبی پیش برویم، کارهای خوب را تکریم و راضی به انجام کارهای بد نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.