کد خبر : 17272
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
147 views

نماینده ولی فقیه در مازندران:

قطار محلی از رامسر به مرکز مازندران راه‌اندازی شود

قطار محلی از رامسر به مرکز مازندران راه‌اندازی شود
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: یکی از درخواست‌های ما راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به مرکز استان است تا حجم ترافیک و خسارات کاهش یابد.


به گزارش تیتر شمال؛  آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای قرارگاه خاتم‌الانبیا استان مازندران، اظهار کرد: خدمات و کارکرد قرارگاه خاتم هم در بعد علمی و فناوری در سطح بسیار بالا و هم از نظر سرعت و کیفیت کار خوب است و همه این قابلیت‌ها و لیاقت‌ها را باور دارند.

وی افزود: به‌خصوص کلان پروژه‌های ملی که شرکت‌های خارجی باقی گذاشتند و در رفتند توسط این قرارگاه روی زمین نماند باوجود اینکه اینطور فکر نمی‌کردند که این قابلیت برای ما مایه افتخار است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: برای این قرارگاه کمک به کشور و ملت مهم بود نه گرایش دولت‌ها، بسیاری از وقت‌ها از جیب هم خرج کرده و طلب‌کاری‌های زیادی را پرداخت کردند، هدف برای اینها همان پیشرفت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: ما پروژه‌هایی داریم که سالهاست روی زمین مانده مثلا پل هوایی سه راه جویبار، همچنین ترافیک در مازندران معضل بزرگی است و با ساخت چند پل حل نمی‌شود، از همین الان باید به فکر مطالعات مترو و قطارهای برقی باشیم.

امام جمعه ساری یادآور شد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که خیلی از پروژه‌های بر زمین مانده پیمانکار دارد اما به دلایل و گاهی بهانه تاخیر که می‌افتد به آن سنوات تعلق می‌گیرد و مازادی دریافت می‌کنند در صورتی که باید به پیمانکاری که کار را سر موعد تحویل داد تشویقی پرداخت کرد.

این مسئول گفت: پروژه‌هایی که برای قرارگاه خاتم درنظر گرفته می‌شود باید از صفر تا ۱۰۰ باشد، حضور این قرارگاه برای استان مازندران فرصت است، راهکارهای عملی استفاده از ظرفیت قرارگاه برای رشد و توسعه عملکرد آن باید توسط مسئولان بیان شود.

وی اعلام کرد: منطقه غرب مازندران در طول سال پذیرای بیش از ۲۵ میلیون مسافر است، تمام ترددها در یک جاده انجام می‌شود که ظرفیت این جاده فقط در حد بومی اینجاست، فکری برای مسافران نشده است.

محمدی‌لائینی عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما از ابتدا تاکنون این بود که قطار محلی از رامسر به مرکز استان بیاید، از آذربایجان تا مشهد ۹ استان وجود دارد که استقرار یک قطار پرسرعت ۲۵۰ کیلومتری برای سفر مردم به مشهد از حجم ترافیک و خسارات می‌کاهد و انجامش کاری ندارد، در اراک هم ریل و هم لوکوموتیو پرسرعت تولید می‌شود، این قرارگاه توان فنی اش را دارد.

وی یادآور شد: مرگ ۱۹ هزار نفر در طول سال در اثر تصادفات، روزی ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنیم، سهم آیندگان چه شد، چقدر هوا را آلوده می‌کنیم، در سال ۳۵ هزار میلیارد تومان یارانه هوایی است در حالی که تنها دو درصد مسافران از آن استفاده می‌کنند هوایی گران و خودروی شخصی پرمصرف است.

محمدی‌لائینی در پایان بیان کرد: قرارگاه خاتم خیلی ظرفیت دارد و دنبال این طرح‌ها باشد، سعی کنید از نظر علمی خودتان را به‌روز کرده و واقعا دانش‌بنیان باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.