کد خبر : 11037
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
108 views

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

کاشت ۱۱ میلیون اصله نهال در طرح مردمی درختکاری در مازندران/مرغ و گوشت به حد کفایت در انبارها ذخیره‌سازی شده است

کاشت ۱۱ میلیون اصله نهال در طرح مردمی درختکاری در مازندران/مرغ و گوشت به حد کفایت در انبارها ذخیره‌سازی شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برنامه داریم در سال آینده تعداد ۱۱ میلیون اصله نهال تولید کنیم و بکاریم؛ گفت: مرغ و گوشت منجمد به اندازه کافی در انبارهای استان موجود است و نمی‌گذاریم مردم مشکلی در تأمین اقلام اساسی داشته باشند.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن عنایتی کلیجی در برنامه زنده تلویزیونی کارنامه درباره طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با بیان اینکه ۱۴ میلیون هکتار از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی کشور مربوط به حوزه مراتع و منابع طبیعی است، گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون هکتار اراضی دنیا مربوط به منابع طبیعی بوده و در مازندران نیز یک میلیون و ۶۵۰ هکتار مربوط به جنگل‌ها و مراتع است.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز باعث تامین ۶۰ درصد اکسیژن مورد نیاز می‌شود و هر هکتار جنگل هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب و ۵ تن اکسیژن را ذخیره و تولید می‌کند، ادامه داد: برنامه کاشت نهال در مازندران حدود ۳.۸ تا ۴ میلیون اصله است و در هر هکتار حدود هزار و ۵۰۰ اصله نهال کاشته می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: گونه‌های سوزنی برگ و پهن برگ که سازگار با شرایط آب و هوایی استان مازندران است در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عنایتی با بیان اینکه ۵۵ درصد جنگل‌های شمال کشور در مازندران واقع شده است، ادامه داد: برنامه داریم در سال آینده تعداد ۱۱ میلیون اصله نهال تولید کنیم و بکاریم.

وی اضافه کرد: نهال‌کاری در حاشیه جاده‌ها، مراکز و عرصه‌های دولتی، عرصه موجود در شرکت‌ها و کارخانجات با همکاری بسیج، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی و انتظامی انجام می‌شود.

عنایتی با بیان اینکه درختکاری هم به توسعه فضای سبز و هم به پایداری و احیاء منابع طبیعی کمک می‌کند، ادامه داد: باید شعارمان این باشد هر ایرانی و هر مازندرانی یک درخت بکاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: تمامی نهال‌های تولیدی شناسنامه‌دار خواهند شد و در سامانه ثبت می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هم از گونه‌های مثمر استفاده می‌شود هم گونه‌های غیرمثمر، گفت: در این طرح برای توسعه نوغانداری، نهال توت هم کاشته می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: مدیران باید از الان اوضاع بازار را تحت کنترل و پایش داشته باشند و اجازه ندهند خللی در بازار به وجود آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مرغ و گوشت منجمد به اندازه کافی در انبارهای استان موجود است و نمی‌گذاریم مردم مشکلی در تأمین اقلام اساسی داشته باشند.

عنایتی در پایان به اهمیت مراکز جهاد کشاورزی به عنوان صف مقدم مواجهه با کشاورزان، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای بهبود شرایط و تجهیز مراکز استفاده می‌کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌ها برای برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در روزهای پایانی سال و ایام عید استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.