کد خبر : 11094
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
100 views

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تجاوز به جنگل و منابع طبیعی آسیب بسیار بزرگی است/لزوم برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های جنگلی

تجاوز به جنگل و منابع طبیعی آسیب بسیار بزرگی است/لزوم برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های جنگلی
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز در استان مسئله تجاوز به جنگل و منابع طبیعی آسیب بسیار بزرگی است و روی جمعیت درختان باید تامل داشته باشیم.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم روز درختکاری که با شعار طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در اردوگاه بادله ساری برگزار شد، ضمن تبریک نیمه شعبان و روز درختکاری در ۱۵ اسفند ماه، اظهار کرد: ما در منابع طبیعی این نعمت خدادادی زندگی می‌کنیم اما متاسفانه برخی‌ها قدرش را نمی‌دانند.

وی با اشاره به تجاوز به منابع طبیعی و جنگل که اخیرا رو به افزایش است، این عمل را ناسپاسی و ناشکری عنوان کرد و افزود: داشتن جنگل مهم است اما فرهنگ داشتن جنگل مهمتر است، این فرهنگ باید نهادینه شود‌.

محمدی لائینی طرح کاشت یک میلیارد درخت را بسیار شعار بزرگ و مهمی دانست و گفت: البته این تعداد هم در کشور تعداد کمی است، کشورهای همسایه چندین برابر درخت می‌کارند، مهم نگهداری این درختان و رسیدگی است و جوجه را باید آخر پاییز شمرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: امروز در مازندران مسئله تجاوز به جنگل و منابع طبیعی آسیب بسیار بزرگی است، همانطوری که روی مسئله جمعیت تامل داریم و نگران پیری آن هستیم، روی جمعیت درختان هم باید تامل داشته باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه مردم خوبمان در دامن طبیعت وقت می‌گذرانند، تاکید کرد: قرار نیست زمان بازگشت شاهد رها کردن زباله و ایجاد آتش‌سوزی باشیم که بزرگ‌ترین ناسپاسی و کفران نعمت است.

این مسئول ادامه داد: فرهنگ استفاده درست از جنگل و منابع طبیعی مسئله مهمی است همچنین باید به برادرانی که پلیس جنگل هستند بها داد، محافظان جنگل و منابع طبیعی در حال ارائه خدمتی بزرگ است اما در بسیاری از موارد مظلوم هستند نه تعدادشان و نه تجهیزاتشان به اندازه کافی است و هم اینکه در زمان بروز حوادث از آنها حمایت چندانی نمی‌شوند که نباید اینطور باشد.

وی با بیان اینکه پلیس جنگل باید حمایت شود، گفت: با سواستفاده کنندگان و خاطیان آسیب‌زننده، شکارچیان و قاچاقچیان در حوزه حیات وحش باید باید برخورد جدی صورت بگیرد، برخورد با تجاوزهایی که از قبل صورت گرفته هم باید در دستور کار باشد.

محمدی لائینی در پایان گفت: افرادی سبزی جنگل را با زباله‌های کثیف زشت و کدر می‌کنند، امیدواریم انسان‌ها در مقابل منابع طبیعی وظیفه خودشان را بشناسند و بهینه انجام بدهند، منابع طبیعی ریه، تنفس و همه چیز ماست و همه ما وظیفه داریم آن را حفظ کنیم، امر به معروف در این حوزه بهترین نوع است، این ثروت عمومی باید از ما راضی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.