کد خبر : 19420
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
111 views

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد:

برخورد قاطعانه دستگاه قضا با هرگونه اقدامات منافی حقوق بیت‌المال و عامه

برخورد قاطعانه دستگاه قضا با هرگونه اقدامات منافی حقوق بیت‌المال و عامه
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه برخورد دستگاه قضایی با مدیران متخلف، قاطع و جدی خواهد بود؛ گفت: قطعاً با مجرمین و متخلفین در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست نیز برخورد جدی و قانونی خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس پوریانی بعد از ظهر امروز در بازدید از حوزه‌های قضایی سوادکوه و سوادکوه شمالی، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دولتی مرتبط باید به وظایف قانونی خود در خصوص مواردی چون حفظ محیط زیست، حراست از منابع طبیعی و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به بهترین شکل ممکن عمل نموده و قبل از ارتکاب جرم از وقوع آن پیشگیری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در مسیر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ حقوق بیت‌المال و حقوق عامه، مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مقابله با تجاوز به حریم رودخانه‌ها، روسا و دادستان‌های سراسر استان در کنار مدیران استان خواهند بود؛ ولی قطعاً در صورت ترک فعل و تخطی از انجام وظایف محوله و فراهم نمودن زمینه تخلف، برخورد دستگاه قضایی با مدیران متخلف، قاطع و جدی خواهد بود.

پوریانی بر احقاق حقوق مردم و حفظ حقوق بیت‌المال نیز تأکید کرد و افزود: در هر نقطه‌ای از استان اگر احساس شود، اقدامات افراد با حقوق عامه و حفظ بیت‌المال منافات داشته و تخریب زیست محیطی، آسیب به منابع طبیعی یا تغییر کاربری غیرمجاز را موجب شده است، قطعاً با مجرمین و متخلفین برخورد جدی، قاطع، سریع و قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تکریم و حسن خُلق در برخورد با مراجعین به دستگاه قضایی استان اظهار کرد: علیرغم حجم بالای کار و کثرت پرونده‌ها در دادگستری، همکاران، سخنان مراجعان را با حسن خُلق و اخلاق خوش گوش کنند که این اخلاق حسنه و برخورد مناسب را از همکاران قضایی و اداری دادگستری مازندران شاهد هستیم.

پوریانی خاطرنشان کرد: قطعاً با برگزاری جلسات ملاقات مردمی و استماع سخنان مردم، ضمن بررسی دقیق پرونده ها نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام خواهد شد.

گفتنی است رئیس کل دادگستری مازندران در آغازین روزهای حضور خود در سمت رئیس کل دادگستری مازندران، با حضور در دادگستری شهرستان سوادکوه شمالی(شیرگاه)، ضمن بازدید از شعب دادگاه و دیدار با همکاران، با ۳۸ نفر از مردم شریف این شهرستان دیدار و ضمن استماع سخنان مراجعان در جلسه ملاقات مردمی، دستورات لازم را برای حل مشکلات و درخواست های مردم صادر کرد.

پوریانی در ادامه در حوزه قضایی شهرستان سوادکوه(پل سفید) نیز حضور یافت و ضمن برگزاری جلسه ملاقات مردمی و بررسی ۴۲ درخواست مردمی، دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

وی در ادامه با حضور در شعب دادگستری سوادکوه، با همکاران قضایی و اداری نیز دیدار و گفتگو کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.