کد خبر : 11195
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
141 views

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری:

شهرداری ساری 1300 میلیارد تومان بدهی دارد/تعدیل اختیاری راهی جذاب و کم تنش برای کنترل نیروهای مازاد

شهرداری ساری 1300 میلیارد تومان بدهی دارد/تعدیل اختیاری راهی جذاب و کم تنش برای کنترل نیروهای مازاد
عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرداری ساری با ۵ هزار و ۲۰۰ پرسنل فعلی، نیروی مازاد دارد را رد نمی‌کنم و شهرداری حدود ۳هزار نیروی مازاد دارد؛ گفت: اگر پرسنل همراهی کنند با ایجاد فضایی جذاب می‌توان به سمت تعدیل اختیاری پیش رفت تا از این بن بست خارج شویم.


به گزارش تیتر شمال؛ عصر امروز سید حسن احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اینکه شهرداری با ۵ هزار و ۲۰۰ پرسنل فعلی، نیروی مازاد دارد را رد نمی‌کنم و شهرداری حدود ۳هزار نیروی مازاد دارد.

وی افزود: خوشبختانه حقوق پرسنل بروز شده است و همه ساله درآمد شهرداری در ماه های پایانی سال افزایش می‌یابد.
منشی اول شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: با این حجم از پرسنل مازاد طبیعی است که به مشکل و چالش بر بخوریم و قطعا در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در پرداخت حقوق به مشکل بر خواهیم خورد.
عضو شورای شهر ساری گفت: قطعا تعدیل نیرو چالش‌های اجتماعی فراوانی را در پی خواهد داشت و ساماندهی نیروها گزینه بهتری است؛ البته اگر پرسنل همراهی کنند با ایجاد فضایی جذاب می‌توان به سمت تعدیل اختیاری پیش رفت و باید این شیوه تعدیل را بسیار جذاب کرد.
رئیس کمیسیون بودجه شورای ششم شهر ساری، ادامه داد: پروژه‌های عمرانی تعریف شده شهرداری شامل سه پروژه ابن شهر آشوب، نارنجستان و صفرآباد است که به تصویب رسیده است و ما بقی پروژه‌های عمرانی تعریف نشده است و نیاز به مصوبه دارد.
احمدی بیان کرد: تاکنون۹۲ درصد ابنیه و ۹۰ درصد تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری نصب و انجام شده است و با راه اندازی خانه باید ماهانه ۴۵۰ تن زباله به طرف قرارداد تحویل دهیم که حتی درآمدزا نیز خواهد بود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ماهانه حدود ۷ میلیارد تومان بابت زباله توسط شهرداری هزینه می‌شود که با راه اندازی کارخانه زباله‌سوز این میزان به شهرداری باز می‌گردد.
این عضو شورای شهر ساری، گفت:  جلسات متعددی در خصوص بررسی بودجه شهرداری ساری طی سال جاری برگزار شد که اتفاقی که افتاد تصویب بودجه دو هزار و ۷۸۲ میلیاردی سال آینده شهرداری بود.
رئیس کمیسیون بودجه شورای دوره ششم شهر ساری، ادامه داد: البته از این رقم، یک‌هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات و اوراق است که تحقق آن نیز بسیار سخت است.
احمدی تاکید کرد: درآمد پایدار شهرداری تنها محدود به عوارض نوسازی است و ما بقی درآمد شهرداری عمدتا ناپایدار است.
وی اعلام کرد: به واسطه اینکه شهرداری نیروی مازاد دارد خیلی اتفاقات بیخودی در شهرداری می‌افتد که باید جلوی این اتفاقات را گرفت.
عضو شورای شهر ساری، افزود: البته شورا باید به سمتی حرکت کند که وابستگی شهرداری ساری به ماده ۱۰۰ کاهش یابد و هر چه در این امر موفق باشیم شهرداری به پویایی خواهد رسید.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری، مطرح کرد: البته برخی نیروها هم در شهرداری وجود دارند که ابدا حضور فیزیکی ندارند و جزو نیروهای آزاد حساب می‌شوند و باید این نیروها شناسایی شوند.
احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار تیترشمال در خصوص میزان بدهی به روز شهرداری ساری اعلام کرد: میزان بدهی شهرداری تا این لحظه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۵۰۰ میلیارد آن بدهی به تامین اجتماعی است.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.