کد خبر : 13204
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
124 views

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه ساری:

نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه پیروز است/ زمینه ازدواج آسان را فرهنگ‌سازی کنیم

نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه پیروز است/ زمینه ازدواج آسان را فرهنگ‌سازی کنیم
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همانطوری که ظالمان برای ما ائتلاف تشکیل می‌دهند ما باید ائتلاف جهانی تشکیل بدهیم تا هم نظام سلطه سرنگون شود و هم نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه پیروز باشد.


به گزارش تیتر شمال؛  آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در نماز جمعه این هفته در مصلای ساری، اظهار کرد: تقوا کلید همه برکات، برطرف شدن خشکسالی، نعمت امنیت و موارد دیگر است؛ بنده باز هم شما و خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

وی با اشاره به فرموده امام جواد (ع) که دوشنبه آینده سالروز شهادت این حضرت است، افزود: بهترین عبادت این است که بتوانیم نیت خودمان را در هر کاری خالص کنیم، متاسفانه بخشی از مردم و ادارات درگیر نمایش‌ها هستند، کار باید برای خدا باشد، همچنین اینکه بهترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه سه شنبه اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، بر لزوم الگوگیری مردم از این خانواده نمونه تاکید کرد و گفت: باید زمینه ازدواج آسان را فرهنگ‌سازی کنیم، به‌نظرم همانطوری که در هر زمینه‌ای خیرین داریم، خیرین ازدواج آسان هم باید داشته باشیم تا به کسانی که تمکن ازدواج را ندارند کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: ۲۷ خرداد سالروز جهاد کشاورزی که از گذشته جهاد سازندگی خدمات خوبی را ارائه دادند امروز هم این وظایف بر دوش جهاد کشاورزی است، همچنین ۲۸ خرداد روز بیابانزدایی است که باید منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی به مسئله فزونی بیابان‌ها و از بین رفتن نباتات توجه کنند، الان خیلی از ریزگردها از داخل است بیابان‌های خشک زیاد داریم که باید آن را تبدیل به فضای سبز کنیم نه اینکه جنگل را با آسیب تبدیل به بیابان کنیم.

امام جمعه ساری همچنین تاکید کرد: چهارشنبه ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران استاد برجسته، شخصیت علمی، عرفانی و جهادی که گمنامانه در جنگ حضور پیدا کرد و جانانه جنگید و به شهادت رسید، به همین مناسبت روز بسیج اساتید است، باید از این استاد الگو بگیرند در کنار مقام علمی مقام ارزشی داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: پنجشنبه اول تیر ماه روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) نهادی تبلیغاتی با کارکرد جهادی و ارزشی اما بودجه کمی دارد که از مسئولان بالادست می‌خواهم که به این توجه کنند و مدارس معارف را جدی بگیرند، همچنین این روز، روز اصناف است، هم نقش اصناف، انتظارات اصناف و هم انتظار از اصناف مهم است و همچنین روز ملی صرفه‌جویی در مصرف آب است که در آستانه تابستان باید آن را جدی بگیریم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای جنوبی که تعبیر به حیاط خلوت آمریکا می‌کنند، اعلام کرد: این کشورها مورد بی‌مهری و ظلم آمریکا قرار داشته و دارند، نظام جمهوری اسلامی هم که سابقه ظلم آمریکا را در خودش دارد، چه خوب است که کشورهای مظلوم به هم نزدیک شوند، دولت‌های غرب‌گرای آمریکازده و غرب‌زده سروکار آمدند دلخوشی شان کشورهای زورگوی غربی بوده؛ اما همانطوری که ظالمان برای ما ائتلاف تشکیل می‌دهند ما باید ائتلاف جهانی تشکیل بدهیم تا هم نظام سلطه سرنگون شود و هم نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه پیروز باشد.

حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران  نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با گرامیداشت و تبریک به مناسبت سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی و اطلاع رسانی دینی با بیان اینکه یکی از نهادهایی که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی ایران تشکیل شد، نهاد مقدس تبلیغات اسلامی بوده است، افزود: این نهاد در هر دوره مأموریت‌های خاصی داشته است و در ابتدای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی این نهاد عمومی غیر دولتی منسجم وابسته به ولایت فقیه به عنوان شورای عالی تبلیغات اسلامی شروع به کار کرد.

وی افزود: همچنین امروز نشر خوبی‌ها در میدان جهاد تبیین برای ما مهم به شمار می‌رود و حضرت امام راحل آن را در سند ترسیمی و معماری اولیه این نهاد مقدس بیان فرموده‌اند.

شریف تبار تصریح کرد: اگر به دنبال امر به معروف و نهی از منکر می‌رویم حلقه اصلی آن در کنار نهی از منکرها، نشر خوبی‌ها در جامعه است و معمار کبیر انقلاب اسلامی به زیبایی به آن اشاره کرده‌اند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب است که با تصمیمی روشن بینانه و ژرف نگرانه با هدف عرضه اندیشه تابناک اسلام ناب محمدی به جامعه انقلاب و جوانان جویای حقیقت و معرفت ایجاد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه امروزه ضرورت سازمان تبلیغات اسلامی بیش از پیش است، افزود: شبکه عظیم و سرمایه انسانی و مردمی روحانیون و روحانیت، مبلغات و امامان مقیم و مستقر در مساجد و روستاها، مداحان، هیئات مذهبی، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و جمعیت نهضت پیشرفت بانوان و دختران و قرارگاه جوانان و نوجوانان جزو سرمایه‌های مردمی تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: همانگونه که در گام اول انقلاب اسلامی مساجد مرکز و هسته شبکه‌سازی اجتماعی و انسجام بخشی بودند در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مساجد کانون جامعه پردازی و در مسیر تحقق تمدن اسلامی نقش آفرین خواهند بود و تربیت کادر سازی در حوزه نیروی انسانی و ترویج گفتمان‌های هویت دار نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه و فراگیری مخاطب در حوزه فضای مجازی و حقیقی و سکوهای انتشار و نشر خوبی‌ها از دیگر رویکردها و به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: ارائه آموزش‌های لازم برای حضور مؤثر در جهاد تبیین و تقسیم سازمان رزم جهاد تبیین و گروه‌های فعال نقش آفرین در این عرصه را از دیگر رویکردهای بیان کرد و گفت: حرکت به سمت ایفای نقش راهبری فرهنگی و مرجعیت فرهنگی همه عرصه‌های دینی در قالب سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت و سازماندهی و نظارت نیز از دیگر رویکردها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تولید محتوای تبلیغی، سازماندهی مبلغان و مبلغات، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی تبلیغی نیز مسئله دیگری به شمار می‌رود و توجه و اهتمام به نقش آفرینی بانوان و تأثیرگذاری در مسیر فرهنگ‌سازی و طرح نهضت پیشرفت بانوان از دیگر مسائل است.

شریف تبار یادآور شد: توجه به نقش آفرینی بانوان در فرهنگ‌سازی دینی از حلقه‌های مفقوده بوده و آن را در قالب طرح نهضت پیشرفت بانوان در حال پیگیری هستیم و تشکیل حلقه‌های مردمی مسئله محور نیز از دیگر رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: آموزش‌های قرآنی، نهضت سواد آموزی قرآن، حمایت و حفظ همگانی قرآن، توسعه محافل و کرسی‌های قرآنی و جلسات خانگی قرآن، توسعه و تفسیر و تدبر در قرآن، توانمندسازی مربیان و داوران و حمایت از رویدادهای قرآنی مسئله محور از دیگر برنامه‌ها است و بیش از ۱۲ هزار نفر مربی دارای گواهینامه فعالیت‌های قرآنی از ثمرات و برکات سازمان تبلیغات اسلامی در استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.