کد خبر : 13298
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
117 views

استاندار مازندران:

بساط واسطه‌گری و دلالی باید در مازندران جمع شود

بساط واسطه‌گری و دلالی باید در مازندران جمع شود
استاندار مازندران با اشاره به اینکه تولیدات زیادی در بخش مرغ و مرکبات داریم، گفت: بساط واسطه‌گری و دلالی‌ها در استان باید جمع شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور در جلسه توانمندسازی 500 روستا با عنوان اینکه جهاد کشاورزی ما باید به جهاد کشاورزی ابتدای انقلاب بازگردد که با روحیه جهادی سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدس بودند، خاطرنشان کرد: در دوره جدید که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب وظایفی را برای ما تعیین کردند جهاد کشاورزی با این تفکر جهادی می بایست، بی منت و شبانه روز برای مردم کار کنند.

وی ادامه داد: در دوران جنگ اقتصادی باید شبانه روزی کار کنیم و هدف از تاسیس جهاد کشاورزی توسط امام راحل این بود که تمام کارها مردمی شود و جهاد کشاورزی موجب تحولات شگرف در اول انقلاب شد و تفکر جهادی در مدیریت حکمرانی اسلامی نقش بسزایی دارد.

این مسئول اضافه کرد: مصداق بارز تفکر جهادی سردار قاسم سلیمانی می باشد که برای متوقف کردن دشمن آرام و قرار نداشت و با اجرای این تفکر و گفتمان توفیقات زیادی برای جهان اسلام به ارمغان آورد.

وی گفت: تفکر جهادی در کشور ما جواب داد که در دفاع مقدس علیرغم اینکه چیزی نداشتیم اما با همدلی و با نیت خیر برای منافع مردم کار کردیم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: مدیران که در مجموعه جهاد کشاورزی هستند باید تفکر جهادی داشته باشند و در تمام روستاها می بایست حضور میدانی داشته باشند و پیشران توسعه باشند و به تفکر جهادی اول انقلاب می بایست برگردند.

وی توضیح داد: همیشه باید به امید توجه کنیم چرا که رمز برون رفت کشور از مشکلات ایمان و امید است. مجموعه گلخانه لیموترش خرماکلا قائمشهر مورد توجه رییس جمهور و دولت سیزدهم است که این الگو که توسط یک فرد بسیجی اجرایی شد و می بایست حمایت لازم صورت گیرد و این الگوی موفق باید در سایر روستاهای استان توسعه پیدا کند چرا که این الگو تنها اقتصادی نیست بلکه یک برنامه جامع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

حسینی پور تصریح کرد: می بایست تلاش کنیم زمینه مهاجرت معکوس جوانان استان را برای احیای زمین های بایر فراهم کنیم تا شاهد کشاورزی و دامداری مدرن در روستاهای استان مازندران باشیم و هیچ مسئولی در اجرای این طرح مهم و پیشران بدون شک تردید نخواهد  کرد.

رییس شورای اداری استان اظهار کرد: به دستور معاون اول رییس جمهور ماموریت یافتم الگوی حکمرانی مدیریتی را تدوین کنم که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مهم در حال اجرایی شدن می باشد. برای سرعت بخشیدن به امور مهم و توسعه ای استان پنجره واحد استانی که دارای داشبورد مدیریتی می باشد طراحی و در اختیار همه دستگاه ها قرار می گیرد که مردمی هم که تقاضایی داده و ثبت کردند، از طریق موبایل می تواند این مهم را مشاهده و پیگیری کند که خوشبختانه این سامانه هر روز قدرت اصلاح دارد.

حسینی پور یادآور شد: پنجره واحد قفل تمامی کارهای بزرگ استان را باز می کند و دیگر فرصت گفتار درمانی نداریم. گام دوم انقلاب یعنی کنار زدن تمام غبارهای اداری و مجهز شدن به امکانات روز اداری و توانمندسازی روستاها یک اقدام بزرگ اقتصادی اجتماعی فرهنگی است و رفع محرومیت شعار اصلی دولت سیزدهم است که سرلوحه مهم این طرح است.

وی بیان کرد: علیرغم تولیدات زیادی که در بخش مرغ و مرکبات داریم؛ بنابراین باید بساط واسطه گری و دلالی های بی مورد را در استان مازندران جمع شود؛ امر آموزش در مهارت های شخصی و شغلی می تواند کمک زیادی به جوانی جمعیت در استان مازندران کند و برنامه راهبردی و ریل گذاری در صنایع دستی استان می بایست دیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.