کد خبر : 13345
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
108 views

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

کشت برنج در ۲۰۸ هزار و ۶۷۸ هکتار از شالیزار‌های مازندران

کشت برنج در ۲۰۸ هزار و ۶۷۸ هکتار از شالیزار‌های مازندران
معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت برنج در ۲۰۸ هزار و ۶۷۸ هکتار از شالیزار‌های استان، گفت: تاکنون، کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۹۳ هکتار و کشت سنتی در ۶۷ هزار و ۶۸۵ هکتار از شالیزار‌ها انجام شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت برنج در ۲۰۸ هزار و ۶۷۸ هکتار از شالیزار‌های استان، گفت: کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۹۳ هکتار و کشت سنتی در ۶۷ هزار و ۶۸۵ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، افزود: ۱۸۳ هزار و ۱۲۵ هکتار از این مزارع ارقام محلی و ۲۵ هزار و ۷۵۲ هکتار ارقام پرمحصول کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، گفت: ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

این مسئول افزود: ۱۰ هزار و ۴۸۵ تن بذر برنج گواهی شده برنج، اصلاح شده و خودمصرفی و ۹۲ هزار و ۹۳۶ تن کود مصرفی به کشاورزان استان توزیع و ۲۷۶ مورد آزمون خاک صورت گرفت.

عباسپور سطح ذخیره سازی آب سد‌های استان را ۱۳۴ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها را ۱۷۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

وی یادآور شد: مبارزه شیمیایی با نسل اول کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار، علف‌های هرز در ۲۹۲ هزار و ۲۴۲ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون انجام شده است.پ

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.