کد خبر : 13379
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
141 views

صبح امروز صورت گرفت؛

جشن ازدواج دانشجویی ویژه 100 زوج دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد/احداث خوابگاه متاهلین در آینده‌ای نزدیک

جشن ازدواج دانشجویی ویژه 100 زوج دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد/احداث خوابگاه متاهلین در آینده‌ای نزدیک
 صبح امروز همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جشن ازواج دانشجویی ویژه ۱۰۰ زوج دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛ صبح امروز همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جشن ازواج دانشجویی ویژه ۱۰۰ زوج دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری برگزار شد.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جشن ازدواج دانشجویی ویژه ۱۰۰ زوج این دانشگاه در ساری، با گرامیداشت یاد و نام شهدای سلامت، اظهار کرد: در ایام کرونا فضا برای برگزاری جشن ازدواج فراهم نبود و امروز این فرصت فراهم شده است تا جشن ۱۰۰ زوج دانشجوی دانشگاه را برگزار کنیم.

وی افزود: ازدواج دانشجویی ایجاد بستری برای اجتماعی کردن فرد در محیط دانشگاهی است تا تلاش مضاعفی را در کنار امنیت روانی متاثر از همسر خود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: از مدتی که بحث ازدواج دانشجویی رایج شد از سال ۸۶ تا ۹۸، حدود ۴۳۵ هزار مورد ازدواج اتفاق افتاد که پایداری آن ۹۴ درصد بوده است.

این مسئول ادامه داد: فضای ازدواج در این سن یک فضای علمی و تثبیت اعتقادات مذهبی است و لذا این کم توقعی موجب می شود تا قدر داشته‌ها را بدانیم.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه باید در کنار جمعیت یاوری و جمعیت باوری، جمعیت آور نیز باشیم، عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به طرح جمعیت جوانی یک سری برنامه هایی را برای ترویج ازدواج دانشجویی داریم تا به تبع آن به فرزنداوری نیز کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در بعد پیشرفت های توسعه ای و فیزیکی در جایگاه بسیار خوبی هستیم و دارای نیروهای انسانی متخصصی هستیم که تمامی خدمات پزشکی در داخل کشور ارائه می‌شود، اذعان داشت: شاید قدری در حوزه تکنولوژی از دنیا عقب باشیم اما دانشمندان ما در حال ساخت بسیاری از تکنولوژی ها در داخل کشور هستیم.

دکتر غلامی ادامه داد: اساسی ترین کاری که انسان می تواند انجام دهد تولید هیچ محصولی نیست بلکه تولید انسان است که تنها توسط خود انسان ممکن است و هیچ موجودی در عالم این قابلیت را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: در تلاش برای راه اندازی خوابگاه متاهلین در دانشگاه با سازه‌های پیش ساخته در راستای اجابت مطالبه زوج‌های دانشجویی دانشگاه هستیم.

حجت الاسلام دکتر سید حسین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با قدردانی از تمام مسئولان و سازمان‌هایی که در برگزاری این مراسم با دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری مشارکت کردند، گفت: زوجین حاضر، ۵ اصل را باید در زندگی رعایت کنید که نخست احترام به خود خانه یا همان محل زندگی‌تان است  که محل آرامش است و آن را محل عبادت قرار دهید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: اصل دوم، اصل حرمت زوجیت است و قرآن به جان پدر و مادرها قسم می‌خورد که نشان از حرمت این جایگاه دارد.

این مسئول ادامه داد: اصل سوم اصل معنویت و باور اثرگذاری امور معنوی در کنار امور مادی در زندگی ما است؛ استغفار، نماز، خیرخواهی ما در قبال دیگران، پرهیز از ظلم و اموری از این دست، امور معنوی است که در زندگی باید جریان داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: اصل چهارم، طهارت در کسب است و تلاش کنید تا سفره خانه شما، پاک باشد.

وی ادامه داد : اصل پنجم، اصل تفاهم است که بسیار مهم است؛ نباید تصور کنیم حتما باید در تمامی امور باید تفاهم داشته باشیم و هر چه ما می‌گوییم باید طرف مقابل بپذیرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران با اشاره به برگزاری این جشن مبارک پس از وقفه دو ساله، گفت: ما در صدد هستیم تا با پیگیری از مسئولان دانشگاه، خوابگاه متاهلین را در راستای تشویق به ازدواج در دانشگاه راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.