کد خبر : 13417
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
120 views

استاندار مازندران:

نخستین مرکز یاری گران زندگی در ساری افتتاح شد/ اختصاص۲۰۰ میلیارد اعتبار دولتی برای مقابله با اعتیاد در مازندران

نخستین مرکز یاری گران زندگی در ساری افتتاح شد/ اختصاص۲۰۰ میلیارد اعتبار دولتی برای مقابله با اعتیاد در مازندران
استاندار مازندران گفت: امروز با حضور سردار مومنی نخستین مرکز یاری گران زندگی در ساری افتتاح شد و بنا داریم ۲ مرکز دیگر در آمل و تنکابن نیز راه اندازی کنیم.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در آیین افتتاح خانه یاریگران زندگی در ساری، که با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با عنوان اینکه، به‌دنبال اجرای سازو کارهای مناسب برای پیشگیری از اعتیاد در استان هستیم تا شر این بلا و معضل اجتماعی را از استان کم کنیم، خاطرنشان کرد: مازندران استانی با ویژگی ها خاص خودش است و به عنوان استان گردشگرپذیر کشور برای اینکه بتواند در مسیر گردشگری حرفه ای قرار گیرد، باید برنامه ریزی ها برای کاهش آسیب ها باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مقابله و کاهش اعتیاد در جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار داده است، ‌ادامه داد:‌ این تصمیم و اراده دولت در مازندران نیز پیگیری و در حال اجراست و تاکنون اقدامات خوبی نیز انجام شد.

استاندار مازندران از تزریق اعتبار دولتی برای این امر به عنوان یکی از اقدامات انجام شده دولت سیزدهم یاد کرد و تصریح کرد:‌ در یک سال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای کنترل و مقابله با اعتیاد به مازندران اختصاص داده شد. ‎

نماینده عالی دولت در مازندران، اظهارداشت:‌ با هدایت و راهنمایی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خانه یاریگران زندگی در ساری راه اندازی شد که این مرکز می تواند اقدام مهم و اثرگذار در پیشگیری از اعتیاد را ایفا کند.

این مسئول اضافه کرد: در جامعه افراد در معرض آسیب های اجتماعی حضور دارند که راهنمایی آنها از طریق مشاوره خانه یاری گران زندگی می تواند تا حد زیادی در جلوگیری از گرایش آنها به این معضل جلوگیری کند.

حسینی پور گفت:‌ امروز با حضور سردار مومنی نخستین مرکز یاری گران زندگی در ساری افتتاح شد و بنا داریم ۲ مرکز دیگر در آمل و تنکابن نیز راه اندازی کنیم.

وی بر نقش و اهمیت آموزش معضلات اعتیاد به دانش آموزان تاکید کرد و افزود: آموزش به دانش آموزان کار بسیار فوق العاده و حرکت مهمی در مبارزه با مواد مخدر رقم خواهد زد.

استاندار مازندران تاکید کرد:‌ امیدواریم با پیاده کردن ساز کاری در استان بتوانیم رتبه نخست در پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد را کسب کنیم.

مقام عالی دولت در استان از فراهم کردن زیرساخت های مهم و استاندارد ترک و درمان اعتیاد به عنوان بخش دیگری از کارهای انجام شده در این زمینه نام برد و تصریح کرد:‌ برای این منظو نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که طی ماه های آینده مردم شاهد اجرای آن خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.