کد خبر : 13441
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
128 views

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران هشدار داد:

تشکیل پیمانکاران تصادفات ساختگی چالش جدید در پزشکی قانونی مازندران

تشکیل پیمانکاران تصادفات ساختگی چالش جدید در پزشکی قانونی مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: پیمانکاران تصادفات ساختگی در استان شکل گرفته است و باید با کمک نیروی انتظامی به سرشبکه‌ها برسیم.


به گزارش تیتر شمال؛ علی عباسی به مناسبت آغاز هفته قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط تحریمی به دنبال بومی‌سازی تجهیزات هستیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان در کنار نیروی انسانی و تجهیزات سیاست بومی‌سازی را در پیش گرفته است تصریح کرد: صحت، دقت و سرعت سه اصل مهم در کارشناسی مدنظر گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه کارشناسی پزشکی قانونی خیلی دارای اهمیت است و به استقرار عدالت کمک می‌کند، افزود: در طرح تحول و تعالی تکریم ارباب رجوع دراولویت قرار دارد.

عباسی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۸ هزار و ۲۷۴ مورد معاینات بالینی در استان انجام شده  است که نسبت به سال قبل رشد ۵.۶ درصد نشان می دهد، تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۶۴ مورد مورد معاینه اجساد داشته‌ایم و ۶۱۶ مورد کمیسیون های پزشکی برگزار شد.

وی با اعلام اینکه ۵ هزار و ۸۶۱ پرونده به آزمایشگاه‌ها ارجاع داده شده که از این تعداد ۲۴ هزار مورد آزمایش انجام شده است، ادامه داد: کمیته معاینه بالینی و فوت تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به فعالیت مرکز ۲۴ ساعته تست الکل برای رانندگی های غیرمتعارف در ساری، اظهار کرد: متاسفانه در سه ماهه ابتدایی امسال از ۱۲۲ مورد ۱۱۴ مورد برابر با ۸۵ درصد تست الکل رانندگی مثبت اعلام شده است.

این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته در استان ۶ مورد فوت ناشی از مصرف الکل داشتیم، افزود: قانون مجازات مصرف الکل باید بازدارنده باشد.

عباسی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۹ پرونده قصور پزشکی داشتیم که ۵۰ درصد قصور تایید شد،  دندانپزشکی، دندان‌سازی، جراح عمومی، زنان و زیبایی بیشترین شکایات قصور پزشکی را دارند.

وی در بخش دیگری گفت: براساس ساختار جدید مجوز سقط جنین توسط قاضی صادر می شود، ادامه داد: در سال گذشته ۳۲۰ پرونده سقط جنین در پزشکی قانونی تشکیل شده که ۲۷۳ مورد مجوز برای جنین قبل از ۱۸ هفته و ۵ روز صادر شد.

عباسی بیان کرد: در این بخش مجوزهای سختگیرانه داریم و برخورد با سقط غیرقانونی در اولویت قرار دارد متاسفانه پرونده های جعلی برای سقط جنین در غرب استان چند مورد داشته ایم که نیاز است دستگاه های نظارتی به این بخش ورود کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴۰ نفر بر اثر مصرف قرص برنج فوت شدند که ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است، بابل آمل ساری در صدر مصرف فوتی ها ی قرص برنج قرار دارند.

عباسی درباره زیرساخت‌های لازم در این مجموعه و ضرورت ایجاد سوله بحران، گفت: با توجه به مراجعات مکرر مسافران در استان و بروز حوادث غیرمترقبه نیاز داریم که این سوله ایجاد شود و مسئولان استانی مجددانه پای کار باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه غرق شدگی دغدغه جدی در استان است، گفت: در دهه ۸۰، ۲ هزار و ۱۸۳ نفر؛ دهه ۹۰، هزار و ۲۷۰ نفر، سال ۱۴۰۰ ۱۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۱۱۲ نفر در دریا غرق شدند که ۸۵ درصد افراد غیربومی بودند.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی سواحل اجرا شود شانس غرق شدن کم می شود، افزود: هدف از انتشار آمار غرق شدگی کمک به برنامه ریزی است تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه پرونده تصادفات ساختگی شاید به سهل انگاری بیمه برمی گردد و خیلی دغدغه نداشته باشند، گفت: تصادفات ساختگی یک آسیب اجتماعی است و اخیرا پرونده ها ساختگی در حال افزایش است.

عباسی با اشاره به اینکه پیمانکاران تصادفات ساختگی در استان شکل گرفته است و باید با کمک نیروی انتظامی به سرشبکه ها برسیم، اظهار کرد: تاکنون ۷۰ پرونده تصادفات ساختگی بالای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تشکیل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.