کد خبر : 13444
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
127 views

دستگاه قضا جزئیات مبارزه با فساد را باید به مردم اعلام کند

دستگاه قضا جزئیات مبارزه با فساد را باید به مردم اعلام کند
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دستگاه قضایی جزئیات مبارزه با فساد را باید به مردم اعلام کند تا مردم احساس عدالت کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی مازندران به مناسبت هفته قوه‌قضائیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی، اظهار کرد: در آستانه عید سعید قربان و دهه ولایت و عید غدیر قرار داریم که البته عرفه هم به نوبه خود یک عید بزرگ است.

وی افزود: همه انبیاء آمدند تا میان مردم قضاوت به حق کنند و با ظلم‌ها و تبعیض‌ها در راستای برنامه و رسالتی که مربوط به توحید و مبارزه با شرک داشتند مقابله کنند، عدالت یعنی هر چیزی را در جای خودش قرار دادن، اگر عدالت بخواهد اجرا شود یعنی خدا باید باشد و خدا.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: وجود نازنین پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) به حضرت علی (ع) که غدیر خم مربوط به نصب آن حضرت به‌عنوان خلیفه و جانشین پیامبر است، فرمودند که شان قضاوت متعلق به علی (ع) است و قضاوت ایشان حکیمانه‌تر و تحت تاثیر هوای نفس نبودنش از همه بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: هوای نفس در قضاوت به حق تاثیر می‌گذارد از طرفی علم کسی که قضاوت می‌کند باید کامل باشد و هیچ ترسی از کسی به‌جز خدا نداشته باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به وجود نارضایتی های طبیعی و خطاهای بشری پیرامون ارائه خدمات قضایی، عنوان کرد: دو مرحله و سه مرحله کردن قضا و بازنگری برای این است که اشتباهات طبیعی به حداقل برسد گرچه روند دادرسی طولانی‌تر می‌شود.

این مسئول گفت: گاه ممکن است خطاها و اشتباهاتی که از حد معمولی خطای استاندارد مقداری فراتر باشد و انسان احساس کند که اینجا دست‌هایی در کار است یا نشانه‌هایی از فساد مشاهده می‌شود، مسئول اول استان و کشور اینجا وظیفه جبران دارد.

وی با اشاره به حضور ریاست قوه قضائیه در مازندران ضمن تقدیر از این حضور، عنوان کرد: امید آنکه دو موردی که هدف سفر آقای اژه ای به مازندران بود به نتیجه رسیده باشد و از نتیجه آن سفر مطلع شویم.

محمدی لائینی یادآور شد: دستگاه قضایی در مسائل اغتشاشات اخیر گرچه متحمل ضررهای فراوانی شد اما توانمندی و شایستگی خود را نشان داد و با دقت و جدیت مسائل را پیگیری کرد که خوشبختانه عفو عمومی مقام معظم رهبری که پدرانه و به جا بود هم به کمک شما آمد، البته گروه اندکی که غافل نبودند و عامدانه اقدام کردند باید مجازات شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تعامل دستگاه قضا با دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال برای مهار تورم و رشد تولید شد و تاکید کرد: نقش دستگاه قضایی به‌خصوص در بخش نظارت و بازرسی با هدف یافتن راهکاری موثر، مهم است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌خاطر تحریم‌ها و قوانین ناقص کهنه و یا عدم همراهی مسئولان قضایی است، گفت: باید دست به دست همدیگر داده و این مشکل را رفع کنیم، مشکل اقتصاد چندوجهی است، چنانچه دست اندرکاران قانون‌گذاری هم باید وظایف خود را بشناسند.

این مسئول اعلام کرد: چهار دهه است که سیاست خودمان را بر فشار به برخی مسئولان پیش می‌بریم در حالی که سیاست باید حول محور اصلاح ساختارهای قانونی باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به معیشت کارکنان دستگاه قضا، عنوان کرد: موفقیت این دستگاه فقط بر این است که مشکل بخشی از این دستگاه برطرف شود بلکه باید به وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی همه مجموعه‌ها توجه شود که مهم و سازنده است، هیچگاه دارایی‌های فراوان اقتصادی انسان را خوشبخت نکرده و دستگاه را سالم نمی‌کند، معنویت انسان را سیرآب می‌کند.

محمدی لائینی گفت: گاهی مراجعات مردمی به دفتر نماینده ولی فقیه در استان را به دستگاه قضا ارجاع می‌دهیم که توقع پیگیری داریم، عدالت یک چیز است احساس عدالت چیز دیگری است، گاهی تبلیغات دشمن به قدری سنگین است که جهاد تبیین ضرورت دارد، جزئیات مبارزه با فساد را باید به مردم اعلام کنید تا مردم احساس عدالت کنند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام قوه قضاییه، از حمایت نماینده ولی فقیه در استان نسبت به عملکرد دستگاه قضایی مازندران قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری افزود: در سال گذشته هشت فرمان از سوی مقام معظم رهبری برای قوه قضاییه مشخص و برای اجرای این فرامین، قرارگاه عملیاتی نمودن فرامین معظم له در مرکز تشکیل شد که متناسب با آن، قرارگاه استانی نیز تشکیل و جلسات متعددی در راستای عملیاتی نمودن وظایف محوله برگزار شده است.

رئیس شورای قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی امسال به صورت کشوری تدوین و ابلاغ شده که در استان مازندران نیز در حال اجرایی شدن است؛ برنامه های مذکور بر اساس فرامین معظم له و سند تحول قضایی، از ماموریت محوری به هدف محوری تغییر نموده و در قالب 14 هدف مهم برنامه ریزی شده است که ان شاء الله با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و تعامل دستگاه های اجرایی این برنامه ها به بهترین شکل ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

پیش از این دیدار نیز با حضور رئیس کل و کارکنان دستگاه قضایی استان، مزار شهدای مرکز مازندران غبارروبی و عطرافشانی شد.

لازم به ذکر است اولین روز از هفته قوه قضاییه در دستگاه قضایی استان مازندران به عنوان روز “سیره شهدا و عدالت قضایی” نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.