کد خبر : 15148
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
107 views

استاندار مازندران:

زمینه تسهیل صادرات محصولات کشاورزی مازندران فراهم شود

زمینه تسهیل صادرات محصولات کشاورزی مازندران فراهم شود
استاندار مازندران با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در صادرات محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای همسایه باید صادر شود، که یکی از آنها مرکبات است که در این زمینه مقام اول را داریم اما زیرساخت‌ها فراهم نشد، گفت: در این زمینه نیازمند استانداردسازی در تولیدات نیز هستیم و به دلیل نبود مدیریت در تولید مشکلاتی در این زمینه داریم.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران که با حضور وزیر کشور در سالن شماره یک استانداری مازندران  با تسلیت ایام پیش رو اظهار کرد: جهاد تبیین وظیفه‌ای است که باید داشته باشیم و سعی شده در هفته دولت در کنار افتتاح پروژه‌ها به این مسئله نیز پرداخته شود.

وی با بیان اینکه مازندران در پیاده‌روی اربعین ۳۵ موکب داشت، گفت: از موکب‌داران و مردم قدرانی می‌شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه از شروع دولت مردمی تمام تلاش این بود از ظرفیت دولت استفاده کنیم و ظرفیت‌ها را به کار بگیریم، افزود: هماهنگی خوبی بین متولیان سه قوه در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هدایت خوبی از سوی نماینده ولی فقیه در استان را داریم، اظهار کرد: اقدامات کم‌نظیری را در این دو سال در استان داشتیم که در اجرای عملیات عمرانی در یکسال گذشته اجرای عملیات ۴۸۵ پروژه با اعتبار ۵ هزار و۹۰۲ میلیارد ریال را در هفته دولت داشتیم که پروژه‌های با رسوب ۲۷ ساله داشتیم که به عنوان نمونه پلی بود در روستای اورست که به دستور رهبر انقلاب باید احداث می‌شد راکد مانده بود که با  در سفر شهرستانی با گلایه مردمی مواجه شدیم که در هفته دولت افتتاح شده  است.

حسینی‌پور با بیان اینکه رسیدگی به پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار است، گفت: ۱۶۴ روستا از محل اعتبارات محرومیت زدایی در دستور آبرسانی قرار دارد و بعضی از پروژه‌ها به هزار و ۳۰۰ روستا خواهید رسید در بحث آبرسانی با هماهنگی قرارگاه امام حسن (ع) را داریم.

وی به افتتاح فازدوم آزادراه تهران شمال اشاره کرد و افزود: در ادامه مجری بنیاد مستضعفان عملیات اجرایی فاز سه را شروع کرد که اتفاق خوبی برای مازندران است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در حوزه غرب مازندران ادامه آزادراه چالوس به غرب استان را داریم که این پروژه اقتصادی با اجرای هفت جزیزه در دریا یکی از دستورات مقام معظم رهبری است که باید از اقتصاد دریا و جنگل باید بهره‌مند شویم، ادامه داد: در این زمینه برنامه‌ریزی شد در منطقه غرب استان بتوانیم فضای اقتصادی استان را که در سال‌های گذشته با رشد منفی همراه بود و در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۴.۱ درصد را  تجربه کردیم امسال رشد ۸ درصد را هدف‌گذاری کردیم.

وی خاطر نشان کرد:  یکی از مهمترین اقدامات در استان دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه بود که این دپیلماسی منتج به این شد که برای اولین بار با کشور روسیه وارد قرارداد شده است.

حسینی‌پور با بیان اینکه با سه مرکز فروشگاهی بزرگ روسیه که ۱۲۰ میلیون نفر از این فروشگاه خرید می کنند قرارداد خرید ۱۲۰ قلم کالا بسته شده است، گفت: بازار ۱۲۰ میلیارد دلاری روسیه که همسایه ما است بالاتر از ۴۰۰ میلیون دلار نیست و کشورهای ترکیه سبقت زیادی گرفتند و ما با وجود اینکه استان مازندران مقام نخست تولید کشاورزی را دارد به دلیل نداشتن زیرساخت‌ها عقب هستیم و تمام تلاش ها این بود مرزهای تجاری کشورهای همسایه را باز شود.

وی گفت: دستور حضور ۴ فروند کشتی بنادر مازندران صادر شده است. و چهارفروند هم دستور ساخت است.

استاندار مازندران مشکل ترازیت دریایی در زیرساخت‌ها را در استان یکی از مسائل مهم برشمرد و افزود: خرید کشتی یکی از محدودیت‌ها است که نیازمند همراهی است و ساخت کشتی زمان چهارساله نیاز است که در این زمان نیازمند مدیریت هستیم  و نیازمند همراهی وزیر کشور در این زمینه هستیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای همسایه باید صادر شود، که یکی از آنها مرکبات است که در این زمینه مقام اول را داریم اما زیرساخت‌ها فراهم نشد، خاطر نشان کرد: در این زمینه نیازمند استانداردسازی در تولیدات نیز بودیم و به دلیل نبود مدیریت در تولید مشکلاتی در این زمینه داریم.

حسینی‌پور در ارتباط با واردات برنج در زمان برداشت،گفت: در این زمینه انتظار داریم که دولت تدابیری اتخاذ کند که زمینه نگرانی کشاورزان فراهم نشود البته اقدامات خوبی انجام شده که طرح خرید تضمینی محصول گام مناسبی بوده اما اصل نگرانی ما مربوط به برنج طارم است که انتظار همکاری در این بخش داریم اقداماتی برای صادرات این محصول در کشورهای عربی انجام شده ولی چون فروش و معرفی برنج زمان‌بر است انتظار داریم که اقدامات برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان چاره‌ اندیشی شود.

وی با اعلام اینکه سالانه ۴۰ میلیون مسافر از استان‌های کشور به مازندران سفر می‌کنند، افزود: حدود ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی هم به استان مراجعه می‌کنند و هدف‌گذرای برای جذب گردشگر ۱۰ میلیون در سال‌های آینده آغاز شده اما برای دسترسی به این موضوع نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

استاندار مازندران در ارتباط با کاهش تلفات جاده‌ای استان به ۷۵ درصد نیز گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری و مساعدت مناسب ارائه دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.