کد خبر : 15501
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
121 views

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

صادرات ۱۲۰۰ تُن نارنگی پیش‌رس از میاندورود

صادرات ۱۲۰۰ تُن نارنگی پیش‌رس از میاندورود
مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات یک هزار و ۲۰۰تن نارنگی پیش‌رس از این شهرستان به کشورهای همسایه خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدباقر اسفندیاری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از صادرات یک هزار و ۲۰۰ تن نارنگی پیش‌رس  از شهرستان میاندورود به خارج از کشور خبر داد.

وی افزود: شهرستان میاندورود دارای ۸ هزار و ۴۲۸ هکتار باغ مرکبات است که یک هزار و ۲۵۰ هکتار از این باغ‌ها به کشت نارنگی شامل ارقام “هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا” اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود، خاطرنشان کرد: صادرات نارنگی پیش رس از این شهرستان به کشورهای روسیه، عراق و گرجستان در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد؛ چراکه زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم.

اسفندیاری، ارقام‌های “هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا” را ارقام نارنگی‌های پیش‌رس این منطقه اعلام کرد و افزود:  این ارقام زودرس بوده و پوست سبزی دارند و در عین حال، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از ۱۰ باشد، میوه قابل برداشت است و می‌توان نارنگی را به بازار عرضه کرد و سبز بودن نارنگی سبب نمی‌شود برخی افراد بخواهند با سبززدایی محصول را به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، عنوان کرد: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید در واحد سطح فرصت رقابت را مهیا کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود یادآور شد: آموزش نحوه سورت و بسته‌بندی، تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سورتینگ‌داران و صادرکنندگان مرکبات، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط درخصوص آسان‌سازی ترانزیت و امور گمرکی برای کشورهای هدف از جمله حمایت‌های بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.